Reklama

Narzędzia dla przedsiębiorcy rozwiązywania konfliktów biznesowych

Z mediacji można skorzystać zawsze. Aby zwiększyć szansę jej zastosowania warto wprowadzać do umów regulujących relację biznesową tzw. klauzulę mediacyjną. Już na etapie zawierania umowy będzie ona formalnym wyrażeniem woli stron do pozasądowego rozwiązania sporu.

Publikacja: 10.03.2017 06:00

Narzędzia dla przedsiębiorcy rozwiązywania konfliktów biznesowych

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy coraz częściej stosują alternatywne metody rozwiązywania konfliktów. Dzięki nowej ustawie o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania konfliktów, która weszła w życie 1 stycznia 2016 roku, więcej i częściej mówi się o mediacji także w sądach, namawiając skonfliktowane strony do mediacji, praktycznie na każdym etapie postępowania sądowego. Czas rozpatrywania sprawy przez sądy wpływa wprost proporcjonalnie na ich koszty. Związane jest to zarówno z kosztami obsługi takich sporów jak i zakłóceniem płynności obrotu. Nie bez znaczenia jest również kwestia zrujnowanych relacji biznesowych z kontrahentem pozostającym w sporze oraz związana z tym konieczność odbudowy relacji na danym odcinku biznesowym.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama