Aktualizacja: 08.03.2017 05:10 Publikacja: 08.03.2017 05:10
Foto: 123RF
Mijają czasy, gdy monitoring miał przede wszystkim służyć bezpieczeństwu placówek handlowych, ułatwiać pracę sprzedawcom oraz pracownikom ochrony. Co bardziej nowoczesne systemy pozwalają już nie tylko na automatyczne zliczanie klientów, ale pokazują, jaką trasą ludzie poruszają się po sklepie, gdzie przystają na dłużej, a także na podstawie wizerunku twarzy próbują zaszeregować ich do określonej grupy wiekowej z podziałem na płeć.
Tego typu informacje mogą pomóc w podejmowaniu różnorodnych działań marketingowych i promocyjnych. Jednak, w przypadku ich zapisu, mogą także stanowić o istnieniu i przetwarzaniu danych osobowych. I właśnie w tym kontekście, inspektorzy GIODO chcą sprawdzić postępowanie placówek handlowych. Zweryfikować, czy zbierają one dane osobowe, czy nie, a jeżeli tak, to czy robią to zgodnie z obowiązującymi przepisami. O tym, że właśnie ta grupa przedsiębiorców znalazła się w polu zainteresowania GIODO można dowiedzieć się z planu kontroli sektorowych, jakie zamierza przeprowadzić w tym roku GIODO.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas