Dane osobowe: kontrola sklepów z zaawansowanym monitoringiem

Placówki handlowe, w których stosuje się monitoring pozwalający na zbieranie danych o wizerunku klientów i tzw. profilowanie, muszą się w tym roku liczyć z kontrolami pracowników biura generalnego inspektora ochrony danych osobowych.

Publikacja: 08.03.2017 05:10

Dane osobowe: kontrola sklepów z zaawansowanym monitoringiem

Foto: 123RF

Mijają czasy, gdy monitoring miał przede wszystkim służyć bezpieczeństwu placówek handlowych, ułatwiać pracę sprzedawcom oraz pracownikom ochrony. Co bardziej nowoczesne systemy pozwalają już nie tylko na automatyczne zliczanie klientów, ale pokazują, jaką trasą ludzie poruszają się po sklepie, gdzie przystają na dłużej, a także na podstawie wizerunku twarzy próbują zaszeregować ich do określonej grupy wiekowej z podziałem na płeć.

Tego typu informacje mogą pomóc w podejmowaniu różnorodnych działań marketingowych i promocyjnych. Jednak, w przypadku ich zapisu, mogą także stanowić o istnieniu i przetwarzaniu danych osobowych. I właśnie w tym kontekście, inspektorzy GIODO chcą sprawdzić postępowanie placówek handlowych. Zweryfikować, czy zbierają one dane osobowe, czy nie, a jeżeli tak, to czy robią to zgodnie z obowiązującymi przepisami. O tym, że właśnie ta grupa przedsiębiorców znalazła się w polu zainteresowania GIODO można dowiedzieć się z planu kontroli sektorowych, jakie zamierza przeprowadzić w tym roku GIODO.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku