Czy można zwolnić za słabe wyniki sprzedaży

Pracodawca, wskazując jako przyczynę zwolnienia kierowniczki sklepu niewykonanie rosnących planów sprzedażowych, musi wykazać, że były one realne.

Aktualizacja: 20.07.2016 19:09 Publikacja: 20.07.2016 18:32

Czy można zwolnić za słabe wyniki sprzedaży

Foto: 123RF

Agnieszka B. od 2003 r. pracowała w sklepie RTV-AGD w Łęcznej, którego właścicielem była spółka z Lublina (miała sieci takich sklepów). Od kwietnia 2008 r. była jego kierowniczką. W tym czasie sklep zmienił siedzibę, zmniejszył powierzchnię, pogorszyła się jego lokalizacja. W 2012 r. należał do jednej sieci, rok później do innej, a od stycznia 2014 r. rozpoczął działalność pod własną marką, co spowodowało, że lokalne akcje marketingowe wyciszono na rzecz kampanii ogólnopolskiej. W czerwcu 2014 r. nastąpiło tzw. reotwarcie sklepu, w które Agnieszka B. była bardzo zaangażowana, m.in. sama wystąpiła w reklamie internetowej sklepu. Pięć miesięcy później została zwolniona za wypowiedzeniem. Jako przyczynę wskazano brak efektywności w zarządzaniu sprzedażą, a przede wszystkim niewykonanie ustalonego planu sprzedaży w okresie od sierpnia do października 2014 r.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń