Reklama

Czy można zwolnić za słabe wyniki sprzedaży

Pracodawca, wskazując jako przyczynę zwolnienia kierowniczki sklepu niewykonanie rosnących planów sprzedażowych, musi wykazać, że były one realne.

Aktualizacja: 20.07.2016 19:09 Publikacja: 20.07.2016 18:32

Czy można zwolnić za słabe wyniki sprzedaży

Foto: 123RF

Agnieszka B. od 2003 r. pracowała w sklepie RTV-AGD w Łęcznej, którego właścicielem była spółka z Lublina (miała sieci takich sklepów). Od kwietnia 2008 r. była jego kierowniczką. W tym czasie sklep zmienił siedzibę, zmniejszył powierzchnię, pogorszyła się jego lokalizacja. W 2012 r. należał do jednej sieci, rok później do innej, a od stycznia 2014 r. rozpoczął działalność pod własną marką, co spowodowało, że lokalne akcje marketingowe wyciszono na rzecz kampanii ogólnopolskiej. W czerwcu 2014 r. nastąpiło tzw. reotwarcie sklepu, w które Agnieszka B. była bardzo zaangażowana, m.in. sama wystąpiła w reklamie internetowej sklepu. Pięć miesięcy później została zwolniona za wypowiedzeniem. Jako przyczynę wskazano brak efektywności w zarządzaniu sprzedażą, a przede wszystkim niewykonanie ustalonego planu sprzedaży w okresie od sierpnia do października 2014 r.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama