Mirosław Sochacki
, kierownik sprzedaży korporacyjnej w Toyota Motor Poland
Międzynarodowy koncern farmaceutyczny zdecydował się przesadzić swoich przedstawicieli regionalnych do samochodów hybrydowych Toyota Prius. Po prawie dwóch latach eksploatacji w części aut nie były jeszcze wymieniane klocki hamulcowe, a średnie spalanie u części użytkowników kształtuje się na poziomie nieco powyżej 4 l/100 km. Także gdy firma kurierska używająca naszych aut porównała modele: hybrydowego aurisa i taki sam model z silnikiem Diesla, okazało się, że w podsumowaniu kosztów wygrywa zdecydowanie hybryda. Kierowcy docenili też zalety automatycznej skrzyni biegów na zatłoczonych ulicach. Przyjmując, że miesięcznie przejeżdżamy po mieście 2 tys. km, w hybrydzie – w porównaniu z dieslem – zaoszczędzimy ok. 240 l paliwa. Realne oszczędności zapewnia także dobranie samochodu do sposobu użytkowania. Np. przedstawiciele handlowi jeżdżący głównie w dużych miastach mogą jeździć np. hybrydowym priusem, ci jeżdżący po mieście i w trasie – yarisem benzynowym, a osoby jeżdżące na długich dystansach – dieslem.