Branża turystyczna: Bon turystyczny to słaba kroplówka

Branża turystyczna czeka na konkrety o nowej formie wsparcia. Jedni są rozczarowani, inni pełni nadziei.

Aktualizacja: 21.07.2020 06:33 Publikacja: 20.07.2020 19:10

Branża turystyczna: Bon turystyczny to słaba kroplówka

Foto: AdobeStock

Bon turystyczny ma wesprzeć kwotą nawet 6 mld zł rocznie polską turystykę zamrożoną w czasie pandemii. Choć nowe przepisy obowiązują od soboty, ministerstwo rozwoju zapowiada, że obsługa bonów rozpocznie się dopiero na początku sierpnia, gdy ruszą specjalne platformy internetowe. Rządzący unikają jednak podania konkretnej daty. A branża turystyczna już potrzebuje tych pieniędzy.

– Jesteśmy bardzo rozgoryczeni. Pomimo zadawanych pytań i wysyłanych próśb nikt nas do tej pory nie poinformował o szczegółach: gdzie się mamy zarejestrować, kiedy i na jakich zasadach. MR i Polska Organizacja Turystyczna w czasie kampanii wyborczej zwróciły się do nas jedynie z prośbą o promowanie idei bonu turystycznego i unikały odpowiedzi na pytania o szczegóły. Mamy wrażenie, że bon nie ma pomagać turystyce, lecz mieć znaczenie czysto propagandowe – uważa Grzegorz Żurawski z Labo Apartment, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Wynajmu Krótkoterminowego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki