Reklama
Rozwiń

Branża turystyczna: Bon turystyczny to słaba kroplówka

Branża turystyczna czeka na konkrety o nowej formie wsparcia. Jedni są rozczarowani, inni pełni nadziei.

Aktualizacja: 21.07.2020 06:33 Publikacja: 20.07.2020 19:10

Branża turystyczna: Bon turystyczny to słaba kroplówka

Foto: AdobeStock

Bon turystyczny ma wesprzeć kwotą nawet 6 mld zł rocznie polską turystykę zamrożoną w czasie pandemii. Choć nowe przepisy obowiązują od soboty, ministerstwo rozwoju zapowiada, że obsługa bonów rozpocznie się dopiero na początku sierpnia, gdy ruszą specjalne platformy internetowe. Rządzący unikają jednak podania konkretnej daty. A branża turystyczna już potrzebuje tych pieniędzy.

– Jesteśmy bardzo rozgoryczeni. Pomimo zadawanych pytań i wysyłanych próśb nikt nas do tej pory nie poinformował o szczegółach: gdzie się mamy zarejestrować, kiedy i na jakich zasadach. MR i Polska Organizacja Turystyczna w czasie kampanii wyborczej zwróciły się do nas jedynie z prośbą o promowanie idei bonu turystycznego i unikały odpowiedzi na pytania o szczegóły. Mamy wrażenie, że bon nie ma pomagać turystyce, lecz mieć znaczenie czysto propagandowe – uważa Grzegorz Żurawski z Labo Apartment, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Wynajmu Krótkoterminowego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego