Branża turystyczna: Bon turystyczny to słaba kroplówka

Branża turystyczna czeka na konkrety o nowej formie wsparcia. Jedni są rozczarowani, inni pełni nadziei.

Aktualizacja: 21.07.2020 06:33 Publikacja: 20.07.2020 19:10

Branża turystyczna: Bon turystyczny to słaba kroplówka

Foto: AdobeStock

Bon turystyczny ma wesprzeć kwotą nawet 6 mld zł rocznie polską turystykę zamrożoną w czasie pandemii. Choć nowe przepisy obowiązują od soboty, ministerstwo rozwoju zapowiada, że obsługa bonów rozpocznie się dopiero na początku sierpnia, gdy ruszą specjalne platformy internetowe. Rządzący unikają jednak podania konkretnej daty. A branża turystyczna już potrzebuje tych pieniędzy.

– Jesteśmy bardzo rozgoryczeni. Pomimo zadawanych pytań i wysyłanych próśb nikt nas do tej pory nie poinformował o szczegółach: gdzie się mamy zarejestrować, kiedy i na jakich zasadach. MR i Polska Organizacja Turystyczna w czasie kampanii wyborczej zwróciły się do nas jedynie z prośbą o promowanie idei bonu turystycznego i unikały odpowiedzi na pytania o szczegóły. Mamy wrażenie, że bon nie ma pomagać turystyce, lecz mieć znaczenie czysto propagandowe – uważa Grzegorz Żurawski z Labo Apartment, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Wynajmu Krótkoterminowego.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?