Telepraca - jakie formalności trzeba dopełnić

Pracownik może przejść na telepracę na swój wniosek. Szef może się zgodzić, nawet gdy tej formy wykonywania pracy nie przewidują wewnętrzne przepisy.

Aktualizacja: 27.01.2019 13:05 Publikacja: 27.01.2019 10:09

Telepraca - jakie formalności trzeba dopełnić

Foto: 123RF

Możliwość wykonywania pracy zdalnej w warunkach telepracy nie jest nowością w polskim prawie pracy. Jednak przez lata wymagało to poczynienia wcześniejszych ustaleń organizacyjnych na szczeblu zakładowym – z organizacjami związkowymi.

Obecnie przepisy kodeksu pracy przewidują wyjątki pozwalające na zatrudnienie w formie telepracy na wniosek pracownika. To w znacznym stopniu upraszcza proces stosowania tej elastycznej organizacji pracy.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie