W reklamach ubezpieczeń na życie nie wolno kłamać

Reklamy ubezpieczenia na życie „Moi bliscy" wprowadzały klientów w błąd. Takie stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał sąd apelacyjny odrzucając odwołanie przedsiębiorcy.

Aktualizacja: 19.01.2018 07:41 Publikacja: 19.01.2018 06:00

W reklamach ubezpieczeń na życie nie wolno kłamać

Foto: AdobeStock

Wyrok (VII ACa 1002/17) dotyczył decyzji UOKiK uznającej, że doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, poprzez sposób w jaki przedsiębiorca informował o ubezpieczeniu na życie „Moi bliscy". Spółka nie zamieszczała w materiałach reklamowych informacji o tym, że w razie śmierci ubezpieczonego z innych powodów niż wskutek nieszczęśliwego wypadku w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy, wypłata świadczenia ubezpieczeniowego ogranicza się jedynie do zwrotu wpłaconych składek.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025