Reklama
Rozwiń

W reklamach ubezpieczeń na życie nie wolno kłamać

Reklamy ubezpieczenia na życie „Moi bliscy" wprowadzały klientów w błąd. Takie stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał sąd apelacyjny odrzucając odwołanie przedsiębiorcy.

Aktualizacja: 19.01.2018 07:41 Publikacja: 19.01.2018 06:00

W reklamach ubezpieczeń na życie nie wolno kłamać

Foto: AdobeStock

Wyrok (VII ACa 1002/17) dotyczył decyzji UOKiK uznającej, że doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, poprzez sposób w jaki przedsiębiorca informował o ubezpieczeniu na życie „Moi bliscy". Spółka nie zamieszczała w materiałach reklamowych informacji o tym, że w razie śmierci ubezpieczonego z innych powodów niż wskutek nieszczęśliwego wypadku w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy, wypłata świadczenia ubezpieczeniowego ogranicza się jedynie do zwrotu wpłaconych składek.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego