Atrakcyjna, ale bardzo wyboista, Ścieżka SMART. Ponad 90 proc. odrzuconych wniosków

W zakończonej niedawno drugiej edycji konkursu Ścieżka SMART odpadło przeszło 90 proc. wniosków o wsparcie. Wyniki te zdaniem ekspertów będą rzutować negatywnie na trwającą właśnie kolejną edycję tego konkursu.

Publikacja: 04.10.2024 18:03

Program skierowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, które opierają swój rozwój na

Program skierowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, które opierają swój rozwój na pracach badawczo-rozwojowych i innowacjach

Foto: Adobe Stock

Ścieżka SMART to dziś jeden z najgorętszych tematów i programów wsparcia firm. Jest skierowana do tych firm z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, które opierają swój rozwój na pracach badawczo-rozwojowych i innowacjach co najmniej na poziomie kraju. Program ma formę projektów modułowych. Do przedsiębiorcy należy wybór, w jakim obszarze chce uzyskać dofinansowanie. Do wyboru ma co najmniej jeden z dwóch modułów obowiązkowych (prace badawczo-rozwojowe lub wdrożenie innowacji) oraz dowolną liczbę z pięciu modułów fakultatywnych (cyfryzacja, zazielenienie przedsiębiorstw, internacjonalizacja, rozwój kompetencji, infrastruktura B+R). Na firmy czeka tu budżet, którego łączna wartość przekracza 2,1 mld zł.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Cyberochrona polskich firm dziurawa jak sito. Oto najsłabszy punkt
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Raporty ekonomiczne
Co trzeci Polak uważa, że centrów handlowych jest za dużo
Raporty ekonomiczne
Mieszkanie na wynajem od firmy. Czym kusi PRS?
Raporty ekonomiczne
Europa przeprasza się z autami na prąd
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Raporty ekonomiczne
Nagła zmiana trendu: klienci znów chętnie kupują auta na prąd
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście