Aktualizacja: 07.10.2024 06:28 Publikacja: 07.10.2024 04:42
Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta Talgo, z którym współpracę nawiązała bydgoska Pesa.
Foto: Adobe Stock
Spółka CPK, która ma budować koleje dużych prędkości (KDP) łączące największe aglomeracje, zapowiada, że szybkie pociągi będą mogły wjechać także do mniejszych miast. Chodzi o te położone przy planowanej pierwszej linii KDP, tzw. igreku, biegnącym od Warszawy poprzez Łódź w kierunku Poznania i Wrocławia, gdzie ekspresy mają jeździć z prędkością do 320 km/h. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, są już przygotowywane plany budowy torów łączących infrastrukturę KDP z takimi miastami, jak Kalisz, Sieradz czy Pleszew. Szybkie pociągi będą mogły zarówno je omijać, zapewniając jak najkrótszy czas przejazdu pomiędzy aglomeracjami, jak i do nich zjechać, by następnie wrócić na linię KDP.
Do źródeł niespodzianek systemu kaucyjnego dołączają zapisy licencji dla operatorów. Do startu systemu kaucyjneg...
Miniony rok przyniósł kolejny wzrost zatrudnienia we władzach publicznych i wśród wyższych urzędników. Tymczasem...
Rząd zdaje się szukać podatkowych dojnych krów, by podreperować stan finansów państwa. Ale daniny sektorowe są t...
Aż 42 proc. firm planuje migrację na europejskie oprogramowanie – wynika z badań, które „Rzeczpospolita” publiku...
W ciągu roku liczba incydentów z udziałem sztucznej inteligencji, w których ucierpiały firmowe dane, skoczyła dw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas