Spółka CPK chce wpuścić superszybkie pociągi do mniejszych miast

Mniejsze miasta w bezpośrednim sąsiedztwie kolei dużych prędkości zostaną z nią połączone wybudowanymi łącznicami, ale to przewoźnik zdecyduje, czy będzie chciał do nich wjeżdżać swoimi pociągami - ustaliła „Rzeczpospolita”.

Aktualizacja: 07.10.2024 06:28 Publikacja: 07.10.2024 04:42

Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta

Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta Talgo, z którym współpracę nawiązała bydgoska Pesa.

Foto: Adobe Stock

Spółka CPK, która ma budować koleje dużych prędkości (KDP) łączące największe aglomeracje, zapowiada, że szybkie pociągi będą mogły wjechać także do mniejszych miast. Chodzi o te położone przy planowanej pierwszej linii KDP, tzw. igreku, biegnącym od Warszawy poprzez Łódź w kierunku Poznania i Wrocławia, gdzie ekspresy mają jeździć z prędkością do 320 km/h. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, są już przygotowywane plany budowy torów łączących infrastrukturę KDP z takimi miastami, jak Kalisz, Sieradz czy Pleszew. Szybkie pociągi będą mogły zarówno je omijać, zapewniając jak najkrótszy czas przejazdu pomiędzy aglomeracjami, jak i do nich zjechać, by następnie wrócić na linię KDP.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Czy „Klucz do mieszkania” podbije ceny nieruchomości
Raporty ekonomiczne
Zatrzęsienie mieszkań. Ale spektakularnych powrotów klientów na rynek nie ma
Raporty ekonomiczne
Strategie energetyczne czekają na wybory, biznes liczy na zmiany
Raporty ekonomiczne
Trudniejszy start - młodych wypiera AI. Firmy stawiają na doświadczenie
Raporty ekonomiczne
Zgoda na miliardy dla polskich kopalń niepewna. Rząd ma inny pomysł