Spółka CPK chce wpuścić superszybkie pociągi do mniejszych miast

Mniejsze miasta w bezpośrednim sąsiedztwie kolei dużych prędkości zostaną z nią połączone wybudowanymi łącznicami, ale to przewoźnik zdecyduje, czy będzie chciał do nich wjeżdżać swoimi pociągami - ustaliła „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 07.10.2024 04:42

Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta

Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta Talgo, z którym współpracę nawiązała bydgoska Pesa.

Foto: Adobe Stock

Spółka CPK, która ma budować koleje dużych prędkości (KDP) łączące największe aglomeracje, zapowiada, że szybkie pociągi będą mogły wjechać także do mniejszych miast. Chodzi o te położone przy planowanej pierwszej linii KDP, tzw. igreku, biegnącym od Warszawy poprzez Łódź w kierunku Poznania i Wrocławia, gdzie ekspresy mają jeździć z prędkością do 320 km/h. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, są już przygotowywane plany budowy torów łączących infrastrukturę KDP z takimi miastami, jak Kalisz, Sieradz czy Pleszew. Szybkie pociągi będą mogły zarówno je omijać, zapewniając jak najkrótszy czas przejazdu pomiędzy aglomeracjami, jak i do nich zjechać, by następnie wrócić na linię KDP.

Pozostało 90% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Raporty ekonomiczne
AI tworzy ofertę pracy, a potem sama pomaga o nią aplikować
Raporty ekonomiczne
Dotacyjny październik pod hasłem OZE i efektywności energetycznej
Raporty ekonomiczne
Atrakcyjna, ale bardzo wyboista, Ścieżka SMART. Ponad 90 proc. odrzuconych wniosków
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej firm wchodzi we franczyzę. Jakie są koszty i czy można zarobić?
Raporty ekonomiczne
Prognozy gospodarcze. Obawy przed zwolnieniem tłumią zakupy Polaków