Aktualizacja: 07.10.2024 06:28 Publikacja: 07.10.2024 04:42
Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta Talgo, z którym współpracę nawiązała bydgoska Pesa.
Foto: Adobe Stock
Spółka CPK, która ma budować koleje dużych prędkości (KDP) łączące największe aglomeracje, zapowiada, że szybkie pociągi będą mogły wjechać także do mniejszych miast. Chodzi o te położone przy planowanej pierwszej linii KDP, tzw. igreku, biegnącym od Warszawy poprzez Łódź w kierunku Poznania i Wrocławia, gdzie ekspresy mają jeździć z prędkością do 320 km/h. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, są już przygotowywane plany budowy torów łączących infrastrukturę KDP z takimi miastami, jak Kalisz, Sieradz czy Pleszew. Szybkie pociągi będą mogły zarówno je omijać, zapewniając jak najkrótszy czas przejazdu pomiędzy aglomeracjami, jak i do nich zjechać, by następnie wrócić na linię KDP.
Marcowy spadek bezrobocia potwierdza początek wiosenno-letniego ożywienia na rynku pracy, które zaburzył tajemni...
W ostatnich latach ponad 40 proc. obywateli skarżyło się na bezsenność, co przekłada się także na straty w gospo...
Już 78 proc. firm i instytucji korzysta ze sztucznej inteligencji. 49 proc. z nich wygenerowało w ten sposób osz...
Przede wszystkim ROP to nie jest podatek, tylko zwrot kosztów za gospodarowanie odpadów – mówi w wywiadzie Anita...
O ponad 28 tys. wzrosła w ub.r. liczba Ukraińców pracujących legalnie w Polsce, to ponad dwa razy więcej niż dwa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas