Spółka CPK chce wpuścić superszybkie pociągi do mniejszych miast

Mniejsze miasta w bezpośrednim sąsiedztwie kolei dużych prędkości zostaną z nią połączone wybudowanymi łącznicami, ale to przewoźnik zdecyduje, czy będzie chciał do nich wjeżdżać swoimi pociągami - ustaliła „Rzeczpospolita”.

Aktualizacja: 07.10.2024 06:28 Publikacja: 07.10.2024 04:42

Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta

Linie kolei dużych prędkości w Polsce mogą w przyszłości obsługiwać pociągi hiszpańskiego producenta Talgo, z którym współpracę nawiązała bydgoska Pesa.

Foto: Adobe Stock

Spółka CPK, która ma budować koleje dużych prędkości (KDP) łączące największe aglomeracje, zapowiada, że szybkie pociągi będą mogły wjechać także do mniejszych miast. Chodzi o te położone przy planowanej pierwszej linii KDP, tzw. igreku, biegnącym od Warszawy poprzez Łódź w kierunku Poznania i Wrocławia, gdzie ekspresy mają jeździć z prędkością do 320 km/h. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, są już przygotowywane plany budowy torów łączących infrastrukturę KDP z takimi miastami, jak Kalisz, Sieradz czy Pleszew. Szybkie pociągi będą mogły zarówno je omijać, zapewniając jak najkrótszy czas przejazdu pomiędzy aglomeracjami, jak i do nich zjechać, by następnie wrócić na linię KDP.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Tajemniczy skok zwolnień grupowych w marcu
Raporty ekonomiczne
Polacy nie mogą spać, biznes traci na tym krocie
Raporty ekonomiczne
Prawnicy i programiści powinni się bać? Widać efekty AI
Raporty ekonomiczne
Wiceminister klimatu: Myślimy, co powinno być następnym krokiem po systemie kaucyjnym
Raporty ekonomiczne
Pozytywny wkład Ukraińców do PKB Polski