Reklama
Rozwiń
Reklama

W zakupach internetowych Polska już dawno jest w G20

Do 2030 r. nasz rynek handlu internetowego ma rosnąć średniorocznie niemal o 5 proc., co daje nie tylko czwarte miejsce w UE, ale także 14 na świecie.

Publikacja: 17.09.2025 04:05

W zakupach internetowych Polska już dawno jest w G20

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie jest średnioroczne tempo wzrostu rynku e-commerce w Polsce?
  • Na której pozycji Polska znajduje się w Unii Europejskiej oraz na świecie pod względem e-handlu?
  • Na czym polega integracja kanałów sprzedaży online i offline w Polsce?
  • Jakie są prognozy wzrostu dla rynku e-commerce w poszczególnych krajach Europy do 2028 roku?
Pozostało jeszcze 95% artykułu

Polacy w sklepach i na platformach internetowych wydają rocznie już ponad 150 mld zł, ale według prognoz ta kwota w 2030 r. może przekroczyć poziom 190 mld zł – wynika z najnowszego raportu „Statista Market Insights”, którego wnioski „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Zgodnie z opracowaniem w latach 2025–2030 wartość polskiego rynku e-commerce ma rosnąć średnio o 4,64 proc. rocznie.

Takie wyniki dają Polsce czwarte miejsce w Unii Europejskiej (po Hiszpanii, Włoszech i Niemczech) oraz czternaste miejsce na świecie. W ujęciu globalnym pod względem tempa wzrostu e-zakupów prowadzą Indie, przed Japonią i Indonezją.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Listopad bogaty w dotacje. Są pieniądze na cyfryzację, promocję i wodór
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Raporty ekonomiczne
Polacy wkrótce kupią milion chińskich aut
Raporty ekonomiczne
Biznes nie jest gotowy na cyfrową ochronę „po nowemu"
Raporty ekonomiczne
Brak bezpieczeństwa psychologicznego ogranicza innowacje
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Praca z AI to już niemal codzienność dla polskich Zetek
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama