Z tego artykułu się dowiesz:
- Dlaczego zmniejszyła się liczba nowo budowanych biurowców w Polsce
- Co wpłynęło na osłabienie polskiego rynku biur
- Jak zmieniły się preferencje najemców biur
- Prognozy dla rynku biur w Warszawie i regionach
Aktualizacja: 22.12.2025 21:51 Publikacja: 18.09.2025 04:31
Foto: Adobe Stock
– Druga dekada XXI w. to czas bezprecedensowego boomu na polskim rynku biur. Lata 2020-2025 pokazały jednak, że podaż, popyt, kultura pracy, sposób projektowania i wykorzystywania biur mogą się diametralnie zmienić praktycznie z roku na rok – mówią autorzy raportu z firmy doradczej JLL, podsumowującego ostatnie 15 lat na polskim rynku biur. „Rzeczpospolita" publikuje go pierwsza.
– 15 lat temu świat powoli wychodził z kryzysu finansowego, który doprowadził do recesji w większości krajów na wszystkich kontynentach. Co dobre dla polskiej gospodarki, kryzys ten częściowo przyczynił się do napływu firm z sektora BPO/SSC (usługi dla biznesu – red.) do naszego kraju. Zachodnie korporacje, szukając oszczędności, zaczęły przenosić część biznesów do tańszych lokalizacji – tłumaczą analitycy.
Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.
Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.
W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.
Zakończona aukcja na kolejne morskie farmy wiatrowe wywołała dyskusję o cenie prądu z tych instalacji. Zdaniem c...
Najnowsze dane Europejskiego Banku Centralnego pokazują, że nasz sektor bankowy stracił pozycję unijnego lidera...
Chociaż większość dużych firm w Polsce i na świecie pracuje nad rozwiązaniami sztucznej inteligencji, to duża cz...
Wyższe stanowisko w tej samej firmie, to – obok zmiany pracy – jeden z najbardziej skutecznych sposobów na szybs...
W Polsce działa 1500 firm z USA. W tym roku zainwestowały 1,6 mld euro. - Jestem spokojna o to, że amerykańscy i...
Orlen inwestuje w nowe technologie i stawia na odnawialne źródła energii, ale sukces dekarbonizacji zależy nie tylko od inwestycji grupy – kluczowa będzie zmiana przyzwyczajeń milionów klientów – ocenia Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Grupy Orlen.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas