Reklama

Do wdrożenia AI nie wystarczy entuzjazm. Potrzebna jest wiedza w zarządzie.

Chociaż większość dużych firm w Polsce i na świecie pracuje nad rozwiązaniami sztucznej inteligencji, to duża część tych projektów nie wychodzi poza fazę eksperymentu. Jednym z powodów jest brak kompetencji AI w zarządach.

Publikacja: 22.12.2025 05:02

Do wdrożenia AI nie wystarczy entuzjazm. Potrzebna jest wiedza w zarządzie.

Foto: terovesalainen / Adobe Stock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego większość projektów AI nie przekracza fazy eksperymentalnej?
  • Jakie wyzwania napotykają zarządy firm przy wdrażaniu sztucznej inteligencji?
  • Czym różni się rola Chief AI Officer od innych stanowisk kierowniczych?
  • Jakie zmiany w strukturze zarządu mogą przyspieszyć wdrażanie AI?
  • Jakie kompetencje AI mogą być wymagane od menedżerów w różnych działach firmy?
Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 38 proc. dyrektorów odpowiedzialnych za rozwój AI w dużych firmach na świecie ocenia, że ich zarząd posiada wiedzę, która pozwala skutecznie reagować na prezentacje dotyczące sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Jeszcze mniej, bo tylko 18 proc. badanych twierdzi, że ich firma w czasie krótszym niż trzy miesiące jest w stanie przenieść projekt AI z udanej fazy pilotażowej (proof of concept – PoC), do fazy operacyjnej – wynika z badań Heidrick & Struggles, firmy doradczej działającej na rynku Executive Search, czyli rekrutacji top menedżerów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Raporty ekonomiczne
Do morskiego wiatru możemy dopłacić miliardy
Raporty ekonomiczne
Marże banków w Polsce spadają. Ale wciąż są bardzo wysokie
Raporty ekonomiczne
Podwyżkowy skok po awansie jest coraz trudniej osiągalny
Raporty ekonomiczne
Amerykańskie firmy inwestują w Polsce coraz więcej. Nie zamierzają nas porzucać
Raporty ekonomiczne
Skokowo rośnie liczba punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama