Reklama

Szefowie największych firm wierzą w rozwój Polski, mniej w swoje biznesy

Po raz pierwszy w badaniu KPMG prezesi największych spółek w Polsce z większym optymizmem oceniają perspektywy krajowej gospodarki niż swoich firm. Wierzą natomiast w potencjał AI, choć mniej niż szefowie największych firm na świecie.

Aktualizacja: 11.10.2024 11:24 Publikacja: 10.10.2024 04:58

Szefowie największych firm wierzą w rozwój Polski, mniej w swoje biznesy

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Pomimo trwającej za wschodnią granicą wojny aż 92 proc. szefów największych firm w Polsce jest przekonanych o rozwoju gospodarczym naszego kraju w ciągu trzech najbliższych lat. To najwyższy wynik od 2021 r. – kontrastujący z wyraźnym spadkiem optymizmu co do perspektyw wzrostu własnej firmy czy branży, nie wspominając o globalnej gospodarce. Odsetek polskich szefów wierzących w jej rozwój w najbliższych trzech latach spadł teraz do 48 proc. (z 72 proc. rok wcześniej), a optymistów jest u nas znacznie mniej niż wśród 1300 szefów globalnych firm z 11 kluczowych rynków świata (w tym Francji, Niemiec, USA, Indii i Chin), które objęło w tym roku badanie KPMG CEO Outlook (we wzrost światowej gospodarki wierzy 72 proc. z nich).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Został już tylko miesiąc do startu sytemu kaucyjnego. Nikt nie jest zadowolony
Raporty ekonomiczne
Kryzys w dużym AGD trwa, produkcja w Polsce pod kreską
Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama