Bez elektrycznych ciężarówek Polska straci unijny rynek przewozów

Pojazdy elektryczne staną się koniecznością z powodu tworzenia w miastach stref czystego transportu oraz ciągłego obniżania kosztów dostaw na tzw. ostatniej mili. Dlatego floty samochodów użytkowych powinny się elektryfikować.

Publikacja: 28.10.2024 04:51

W ostatniej dekadzie pojazdy elektryczne stały się nieodłącznym elementem branży transportowej

W ostatniej dekadzie pojazdy elektryczne stały się nieodłącznym elementem branży transportowej

Foto: AdobeStock

Unijne wymogi związane z pakietem Fit for 55, zakładające radykalne obniżenie emisji do 2030 r. oraz zakończenie produkcji pojazdów spalinowych do 2035 r., zmuszą branżę transportową do bezemisyjnej rewolucji. Jednak niewiele firm jest na nią przygotowanych, choć park pojazdów – dostawczych oraz ciężarowych – powiększają wraz ze wzrostem rynku.

Według raportu „Barometr flotowy 2024”, przygotowanego przez Arval Mobility Observatory, floty samochodów dostawczych w polskich firmach będą w najbliższym czasie dynamicznie rosły wraz z powiększającym się rynkiem e-commerce. Aż 39 proc. przedsiębiorstw w Polsce zamierza zwiększyć liczbę aut dostawczych, podczas gdy europejska średnia w tym względzie wynosi 26 proc. Polska ustępuje tu jedynie Grecji (46 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (40 proc.).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Nieprędko doczekamy się jawności płac w ofertach pracy
Raporty ekonomiczne
Mamy dowód na siłę polskiego biznesu. Oto Lista 500 „Rzeczpospolitej”
Raporty ekonomiczne
Rośnie otwartość firm i pracowników na elastyczną pracę
Raporty ekonomiczne
Przeciąganie liny na rynku mieszkaniowym. Obniżka stóp procentowych podkręci popyt?
Raporty ekonomiczne
Po raz pierwszy większość polskich e-sklepów działa już za granicą