Aktualizacja: 28.10.2024 09:23 Publikacja: 28.10.2024 04:51
W ostatniej dekadzie pojazdy elektryczne stały się nieodłącznym elementem branży transportowej
Foto: AdobeStock
Unijne wymogi związane z pakietem Fit for 55, zakładające radykalne obniżenie emisji do 2030 r. oraz zakończenie produkcji pojazdów spalinowych do 2035 r., zmuszą branżę transportową do bezemisyjnej rewolucji. Jednak niewiele firm jest na nią przygotowanych, choć park pojazdów – dostawczych oraz ciężarowych – powiększają wraz ze wzrostem rynku.
Według raportu „Barometr flotowy 2024”, przygotowanego przez Arval Mobility Observatory, floty samochodów dostawczych w polskich firmach będą w najbliższym czasie dynamicznie rosły wraz z powiększającym się rynkiem e-commerce. Aż 39 proc. przedsiębiorstw w Polsce zamierza zwiększyć liczbę aut dostawczych, podczas gdy europejska średnia w tym względzie wynosi 26 proc. Polska ustępuje tu jedynie Grecji (46 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (40 proc.).
Po słabym dla jednoosobowych firm początku roku, w kolejnych miesiącach ich liczba znów zaczęła rosnąć. Może to być efekt zarówno oczekiwań co do poprawy koniunktury, jak i lepszego klimatu dla prowadzenia własnego biznesu.
Telewizor nie jest już tylko centrum rozrywki. Staje się centrum zarządzania naszymi urządzeniami smart home. Oczywiście nieodłącznie wiąże się to z wyzwaniami w obszarze cyberbezpieczeństwa. Jak na nie właściwie odpowiadać?
Inwestorzy na światowych rynkach muszą się nastawić na okres podwyższonej zmienności. Nie oznacza to jednak, że muszą porzucić inwestycje w akcje.
Inwestor na giełdzie powinien mieć wiedzę, doświadczenie i strategię, umieć przewidywać trendy i przyszłość spółek. I mieć szczęście. Tyle, że ktoś taki nie istnieje.
Przez wiele lat gospodarka niemiecka była dla Europy koniem pociągowym. Dawała miejsca pracy i rynek eksportowy. To już minęło. Pytanie tylko, czy na zawsze, czy może jednak są to okresowe kłopoty.
Po trzech kwartałach produkcja AGD jest wyższa r./r. o 4 proc., choć w samym trzecim kwartale wzrost wyniósł już 7,5 proc. To cieszy, choć branża cofnęła się pod względem skali do 2015 r.
W Małaszewiczach pojawili się nie widziani wcześniej klienci z Rumunii. Czy to szansa dla polskich portów i operatorów intermodalnych?
Górne granice stawek podatku od środków transportowych na 2025 rok wzrosły o 2,7 proc. w stosunku do tegorocznych. Ostateczną decyzję w sprawie wysokości stawek podatku na terenie danej gminy podejmuje jednak rada gminy w formie uchwały.
Po 101 latach istnienia w niedzielę, 27 października wyrejestrowane zostały narodowe linie czeskie Czech Airlines (CSA). Wszystkie operacje zostały przeniesione do niskokosztowych Smartwings, z którymi joint venture chce stworzyć LOT.
Kanał Panamski zwiększył roczny zysk o 9,5 proc. mimo dotkliwej suszy w regionie, co zmusiło zarząd do dużego zmniejszenia liczby statków przepuszczanych przez tę magistralę.
Fiasko programu budowy wielkiej floty arktycznej, która miała uniezależnić Rosję od zachodnich portów i sankcji. Ogłaszane z pompą plany całorocznego Północnego Szlaku Morskiego spełzły na niczym. Z 70 statków klasy lodowej potrzebnych do końca dekady, powstanie najwyżej 16 sztuk.
Trwa proces włączenia włoskich linii ITA do struktur Lufthansa Group, a Niemcy są gotowi kupić kolejnego przewoźnika. I nie mowa tutaj o portugalskich liniach TAP, o którego zabiega od kilku tygodni.
Ukraińcy bardzo chcą jak najszybciej przywrócić lotnicze przewozy pasażerskie. W zamyśle jest stworzenie nad zachodem kraju „żelaznej kopuły”. Takiej jaka chroni Tel Awiw.
Naukowcy z brytyjskiego Uniwersytetu Cambridge są przekonani, że jednym ze sposobów na ograniczenie szkodliwego wpływu lotnictwa na środowisko jest spowolnienie samolotów pasażerskich. To wydłuży wakacyjne podróże, ale zdaniem ekspertów może pomóc w ograniczeniu skutków zmian klimatu.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Odsiadujący w Rosji wyrok trzech lat pozbawienia wolności żołnierz USA, Gordon Black, liczy na powrót do Stanów Zjednoczonych w ramach programu wymiany więźniów.
15 listopada rozpocznie się Krajowy Zjazd Radców Prawnych, który wybierze władze korporacji w nowej kadencji. Starający się o reelekcję prezes Włodzimierz Chróścik ma aż czterech rywali.
Opieka koordynowana w POZ, płace w ochronie zdrowia i priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE to tematy, które znajdą się w agendzie kolejnego spotkania Trójstronnego Zespołu ds. Ochrony Zdrowia - dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Litewska Partia Socjaldemokratyczna ogłosiła wyborcze zwycięstwo po drugiej turze wyborów parlamentarnych na Litwie.
W Małaszewiczach pojawili się nie widziani wcześniej klienci z Rumunii. Czy to szansa dla polskich portów i operatorów intermodalnych?
Perplexity, wyszukiwarka oparta na AI, idzie jak burza, ale jej ambitnym planom rozwoju może zaszkodzić wojna z mediami i zarzuty o „kradzież”.
Od stycznia 2025 roku medycyna pracy ma zostać rozszerzona między innymi o cytologię, mammografię czy badanie poziomu cholesterolu - donosi radio RMF FM.
Rafał Trzaskowski jest faworytem do nominacji KO w wyborach 2025 r. Dlaczego jednak przegrał poprzednie - w 2020? Czy zdecydowała debata w Końskich? A może coś innego? W tym odcinku "Pałacu Prezydenckiego" kulisy tamtej kampanii - i wnioski na przyszłość.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas