Allegro w wielkiej czwórce e-handlu w Europie. Czy w Polsce obroni się przed Chińczykami?

Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.

Aktualizacja: 06.12.2024 10:52 Publikacja: 06.12.2024 04:54

Allegro w wielkiej czwórce e-handlu w Europie. Czy w Polsce obroni się przed Chińczykami?

Foto: Shutterstock

Liderem europejskiego rynku w tym ujęciu jest Amazon, przyciągający 17 proc. ruchu generowanego przez 1 tys. największych platform typu marketplace na Starym Kontynencie – wynika z raportu grupy badawczej RetailX, do którego dotarła „Rzeczpospolita”. Serwisy tego typu pozwalają za swoim pośrednictwem oferować niezależnym przedsiębiorcom towary i docierać do takich klientów, do jakich w pojedynkę raczej by się handlowcom nie udało.

Amazon wygrywa w Europie z Allegro

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Raporty ekonomiczne
Pakiet antyblackoutowy poparty. Jest tylko jeden wyjątek
Raporty ekonomiczne
Branża leasingowa w euforii. W życie wchodzą przepisy, o które walczyła od lat
Raporty ekonomiczne
Start-upy bez pieniędzy. „Panuje lęk przed ryzykiem”
Raporty ekonomiczne
Inwestycje zagraniczne wychodzą z zakrętu. Szykuje się poprawa po słabym roku
Raporty ekonomiczne
Z firm uciekła nadzieja, spodziewają się najgorszego
Reklama
Reklama