Reklama

Allegro w wielkiej czwórce e-handlu w Europie. Czy w Polsce obroni się przed Chińczykami?

Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.

Aktualizacja: 06.12.2024 10:52 Publikacja: 06.12.2024 04:54

Allegro w wielkiej czwórce e-handlu w Europie. Czy w Polsce obroni się przed Chińczykami?

Foto: Shutterstock

Liderem europejskiego rynku w tym ujęciu jest Amazon, przyciągający 17 proc. ruchu generowanego przez 1 tys. największych platform typu marketplace na Starym Kontynencie – wynika z raportu grupy badawczej RetailX, do którego dotarła „Rzeczpospolita”. Serwisy tego typu pozwalają za swoim pośrednictwem oferować niezależnym przedsiębiorcom towary i docierać do takich klientów, do jakich w pojedynkę raczej by się handlowcom nie udało.

Amazon wygrywa w Europie z Allegro

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rosyjskie drony wyhamują konsumpcję i osłabią gospodarkę? Opinie ekonomistów
Raporty ekonomiczne
Chrońmy niebo. Jak wygląda polski potencjał antydronowy?
Raporty ekonomiczne
Cyberarmagedon – w Europie gorzej niż u nas jest tylko w jednym kraju
Raporty ekonomiczne
Chłodniejsza końcówka lata na polskim rynku rekrutacji
Raporty ekonomiczne
Specjaliści już korzystają z AI, lecz boją się jej konkurencji
Reklama
Reklama
Reklama