Aktualizacja: 11.12.2024 12:20 Publikacja: 09.12.2024 05:06
Uber chce mocno wejść w rynek kurierski. Platforma rozpoczyna usługę szybkich dostaw przesyłek rowerami.
Foto: Shutterstock
Amerykańska platforma łącząca kierowców z pasażerami kończy rok nad Wisłą z przytupem. Jak ustaliliśmy, firma wdraża bowiem rozwiązanie, które może zakończyć odwieczną wojnę na linii Uber–korporacje taxi. Chodzi o usługę Uber Taksometr, która w aplikacji pojawi się w poniedziałek. Ma ona umożliwić jazdę tradycyjnymi taksówkami na podstawie taksometru, ale zamawianymi przez apkę Ubera.
Analitycy spodziewają się, że tegoroczny cel wzrostu gospodarczego dla Chin będzie podobny jak w zeszłym roku. Inwestorzy liczą na stymulację fiskalną i monetarną.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Wygląda na to, że proces deregulacji polskiej gospodarki wreszcie ruszył. Prace nad usunięciem barier blokujących działalność firm trwają w kilku zespołach. Rząd przyjął projekt zmiany przepisów, o które od lat zabiega branża leasingowa.
PARP ogłosiła właśnie nabór do programu „Dostępność” w ramach Ścieżki SMART. Do wzięcia spore pieniądze na realizację projektów, których celem jest zaspokojenie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Wybór nowych ofert na portalach pracy był w lutym br. znacząco większy niż rok wcześniej, choć nie utrzymał się świetny wynik ze stycznia. Które branże chciały zwiększyć zatrudnienie?
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Unijna dyrektywa nakładająca na platformy internetowe obowiązek uregulowania funkcjonowania kurierów – prawdopodobnie na umowę o pracę – będzie oznaczać ogromny wzrost kosztów. Nie tylko dla e-sklepów.
Słabe wynik poczt narodowych zmuszają polityków do odpowiedzi na pytanie co dalej z ich losem. Kto dokona konsolidacji europejskiego runku KEP?
Pracujący przez aplikacje boją się, że nowe unijne regulacje sprawią, iż przyjmowanie zleceń przestanie się im opłacać. Ostrzegają nawet, że zrezygnują z takiej pracy. Z kolei firmy korzystające z ich usług wieszczą znaczący wzrost cen.
Pytanie zadają sobie operatorzy i rządy wielu państw. Znika rynek listowy, zaś nie wszyscy zadbali o zdobycie udziałów w segmencie paczkowym.
W kraju nie mamy już dużych firm KEP, które samodzielnie mogłyby się łączyć. Jeśli coś miałoby się zadziać, to raczej na skalę międzynarodową – europejską, a może nawet światową – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Boom na paczki w Polsce sprawił, że działalność w tej branży prowadzi już niemal 10 tys. firm, a to oznacza, że od 2010 r. ich liczba wzrosła aż czterokrotnie – wynika z danych Dun & Bradstreet przygotowanych dla „Rzeczpospolitej”.
Amerykańscy giganci logistyczni zmniejszają uzależnienie od Amazona, wskazując na niską dochodowość tych usług. Większym problemem może jednak być niska jakość obsługi, która nie pozwala na podniesienie cen.
Jeśli pracownik jedzie służbowo taksówką i dostanie od pracodawcy zwrot wydatków, to nic na tym nie zarabia. Nie można więc naliczać mu przychodu i potrącać podatku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas