Reklama

Prognozy gospodarcze. Polacy wydadzą miliardy na zakupy internetowe

W tym roku wartość rynku zbliży się do 140 mld zł, później ma rosnąć ok. 8 proc. rocznie. Konsumenci zwiększą wydatki w poszukiwaniu okazji i wygody.

Publikacja: 16.12.2024 18:30

Prognozy gospodarcze. Polacy wydadzą miliardy na zakupy internetowe

Foto: Adobe Stock

W zasadzie już wszyscy internauci choć raz dokonali zakupu online. 87 proc. kupuje w sieci regularnie – wynika z badania Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej. W celu optymalizacji zakupów częściej w internecie w różnych kategoriach zaczęło kupować 36 proc. internautów. Obecnie więcej niż pięć razy w miesiącu kupuje w ten sposób już prawie 40 proc. e-klientów.

Wszystko to w sumie sprawia, że rynek nadal się rozwija. Jak wynika z raportu Strategy& w Polsce dalszy wzrost rynku będzie napędzany poprawą funkcjonalności platform zakupowych oraz rosnącym zaufaniem. Zdaniem firmy już w 2028 r. rynek e-commerce ma być wyceniony na 192 mld zł, co oznacza wzrost zakupów od 2024 r. o 52 mld zł. „W tym okresie poszczególne kategorie wzrosną od 28 aż do 60 proc.” – czytamy w raporcie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Został już tylko miesiąc do startu sytemu kaucyjnego. Nikt nie jest zadowolony
Raporty ekonomiczne
Kryzys w dużym AGD trwa, produkcja w Polsce pod kreską
Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama