Tiry na wstecznym biegu. Przed polskimi przewoźnikami coraz większe rafy

Polskie firmy zajmujące się transportem drogowym towarów czeka dalszy wzrost kosztów, osłabienie rentowności i problemy z pozyskaniem kierowców. Wyzwaniem będzie także konkurowanie z tanimi przewoźnikami z Ukrainy.

Publikacja: 21.01.2025 05:00

Tiry na wstecznym biegu. Przed polskimi przewoźnikami coraz większe rafy

Foto: Bloomberg

Po bolesnym dla polskiej branży transportowej 2024 roku, właśnie rozpoczęty 2025 rok nie wydaje się łatwiejszy. – Przedsiębiorców czeka zwiększenie płacy minimalnej, kolejne kraje wdrożą podwyżki myta, a wiele firm będzie zmuszonych przesunąć koszty wymiany tachografów na kolejny rok – przewiduje firma Transcash, obsługująca finanse branży TSL (transportu, spedycji i logistyki).

Ożywienia w usługach transportowych raczej trudno się spodziewać. Polscy przewoźnicy zajmujący się międzynarodowym transportem drogowym towarów, dominujący na unijnym rynku, będą zwłaszcza odczuwać kłopoty gospodarki niemieckiej, skąd pochodzi duża liczba kierowanych do nich zamówień. Już w ubiegłym roku spadkowi zleceń towarzyszył drastyczny wzrost cen paliw i spadek kursu euro, ciągnący w dół przychody branży.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Czy polski konsument ma moc? Ceny spadną, płace wzrosną - prognozy ekonomistów dla „Rz”
Raporty ekonomiczne
Deregulacja sięga do energetyki, obronności i rolnictwa
Raporty ekonomiczne
AI już zastępuje pracowników nad Wisłą. Kto jest najbardziej zagrożony?
Raporty ekonomiczne
Deregulacja postępuje: 34 nowe postulaty i pakiet na posiedzeniu rządu
Raporty ekonomiczne
Elastyczny model pracy w odwrocie. Obawy firm
Raporty ekonomiczne
Chińczycy biorą szturmem rynek aut
Raporty ekonomiczne
Zabawki znad Wisły są hitem na świecie. Jadą nawet do Chin