Aktualizacja: 04.06.2025 19:24 Publikacja: 21.01.2025 05:00
Foto: Bloomberg
Po bolesnym dla polskiej branży transportowej 2024 roku, właśnie rozpoczęty 2025 rok nie wydaje się łatwiejszy. – Przedsiębiorców czeka zwiększenie płacy minimalnej, kolejne kraje wdrożą podwyżki myta, a wiele firm będzie zmuszonych przesunąć koszty wymiany tachografów na kolejny rok – przewiduje firma Transcash, obsługująca finanse branży TSL (transportu, spedycji i logistyki).
Ożywienia w usługach transportowych raczej trudno się spodziewać. Polscy przewoźnicy zajmujący się międzynarodowym transportem drogowym towarów, dominujący na unijnym rynku, będą zwłaszcza odczuwać kłopoty gospodarki niemieckiej, skąd pochodzi duża liczba kierowanych do nich zamówień. Już w ubiegłym roku spadkowi zleceń towarzyszył drastyczny wzrost cen paliw i spadek kursu euro, ciągnący w dół przychody branży.
Stabilne i najniższe od lat ceny paliw, relatywnie silny złoty, wciąż spora presja płacowa, inflacja jeszcze z c...
Kolejny pakiet z podpowiedziami, jak deregulować polski sektor obronny, walczyć z ubóstwem energetycznym, a takż...
Chociaż polskim firmom daleko do liderów nowych technologii, to przyspieszony rozwój automatyzacji AI także u na...
Aż 34 nowe propozycje deregulacji trafią w środę na stronę SprawdzaMY, dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Chodzi...
Niepewność gospodarcza i regulacyjna może stać za widocznym w tym roku wyraźnym spadkiem udziału elastycznej pra...
Auto z Chin jest tańsze od porównywalnego z popularnych marek o średnio 20 tys. złotych. Koszt najtańszego chińs...
Polska zajmuje czwarte miejsce w Europie i ósme na świecie pod względem wartości produkcji zabawek. Choć trafiaj...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas