Reklama
Rozwiń

Tiry na wstecznym biegu. Przed polskimi przewoźnikami coraz większe rafy

Polskie firmy zajmujące się transportem drogowym towarów czeka dalszy wzrost kosztów, osłabienie rentowności i problemy z pozyskaniem kierowców. Wyzwaniem będzie także konkurowanie z tanimi przewoźnikami z Ukrainy.

Publikacja: 21.01.2025 05:00

Tiry na wstecznym biegu. Przed polskimi przewoźnikami coraz większe rafy

Foto: Bloomberg

Po bolesnym dla polskiej branży transportowej 2024 roku, właśnie rozpoczęty 2025 rok nie wydaje się łatwiejszy. – Przedsiębiorców czeka zwiększenie płacy minimalnej, kolejne kraje wdrożą podwyżki myta, a wiele firm będzie zmuszonych przesunąć koszty wymiany tachografów na kolejny rok – przewiduje firma Transcash, obsługująca finanse branży TSL (transportu, spedycji i logistyki).

Ożywienia w usługach transportowych raczej trudno się spodziewać. Polscy przewoźnicy zajmujący się międzynarodowym transportem drogowym towarów, dominujący na unijnym rynku, będą zwłaszcza odczuwać kłopoty gospodarki niemieckiej, skąd pochodzi duża liczba kierowanych do nich zamówień. Już w ubiegłym roku spadkowi zleceń towarzyszył drastyczny wzrost cen paliw i spadek kursu euro, ciągnący w dół przychody branży.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Ustawa wiatrakowa i mrożenie cen prądu jeszcze wrócą
Raporty ekonomiczne
Równość wynagrodzeń i przejrzystość płac w firmach. Jakie wyzwania stawia dyrektywa UE?
Raporty ekonomiczne
Restauracje liczą na zyski w wakacje. I się nie przeliczą
Raporty ekonomiczne
System kaucyjny startuje jesienią. Producenci zaskoczeni zmianą wymogów
Raporty ekonomiczne
Ubywa w Polsce specjalistów i robotników, przybywa urzędników
Raporty ekonomiczne
Jak uratować budżet i pobudzić gospodarkę. MF ma problem