Aktualizacja: 01.07.2025 00:08 Publikacja: 21.01.2025 05:00
Foto: Bloomberg
Po bolesnym dla polskiej branży transportowej 2024 roku, właśnie rozpoczęty 2025 rok nie wydaje się łatwiejszy. – Przedsiębiorców czeka zwiększenie płacy minimalnej, kolejne kraje wdrożą podwyżki myta, a wiele firm będzie zmuszonych przesunąć koszty wymiany tachografów na kolejny rok – przewiduje firma Transcash, obsługująca finanse branży TSL (transportu, spedycji i logistyki).
Ożywienia w usługach transportowych raczej trudno się spodziewać. Polscy przewoźnicy zajmujący się międzynarodowym transportem drogowym towarów, dominujący na unijnym rynku, będą zwłaszcza odczuwać kłopoty gospodarki niemieckiej, skąd pochodzi duża liczba kierowanych do nich zamówień. Już w ubiegłym roku spadkowi zleceń towarzyszył drastyczny wzrost cen paliw i spadek kursu euro, ciągnący w dół przychody branży.
Przyjęta przez Sejm nowelizacja ustawy wiatrakowej wraz z poprawkami dotyczącymi mrożenia cen energii nie kończy...
Wbrew obawom biznesu regulacje zwiększające przejrzystość wynagrodzeń nie wymuszą ich ujawniania w ofertach prac...
Średnia liczba wizyt w lokalach gastronomicznych jest nieco wyższa niż rok temu, a najbliższe tygodnie zapowiada...
Do źródeł niespodzianek systemu kaucyjnego dołączają zapisy licencji dla operatorów. Do startu systemu kaucyjneg...
Miniony rok przyniósł kolejny wzrost zatrudnienia we władzach publicznych i wśród wyższych urzędników. Tymczasem...
Rząd zdaje się szukać podatkowych dojnych krów, by podreperować stan finansów państwa. Ale daniny sektorowe są t...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas