Sklepy czarno widzą swoją przyszłość

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie, a ten rok zapowiada się dla nich jako kolejny pełen wyzwań. Dla odmiany pozytywnie w przyszłość patrzy choćby sektor nieruchomości.

Publikacja: 11.02.2025 04:33

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2025 roku wskaźnik optymizmu spadł w Polsce do poziomu -1 proc., czyli minimalnie przeważają pesymiści – wynika z badania przez Dun & Bradstreet przeprowadzonego na 32 rynkach. 

Najmniej optymizmu co do swojej przyszłości mają firmy z branży sprzedaży detalicznej i hurtowej (ogółem ich  poziom optymizmu spadł do -15 proc.). Niewiele lepiej jest w branży budowlanej, finansowej i przemysłu metalurgicznego, gdzie odczucie optymizmu spadło do poziomu -13 proc. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. – Na 6-proc. plusie jest branża HoReCa, media (informacja i komunikacja) z 8 proc.,  a także – z 23-proc. wzrostem optymizmu – branża nieruchomości – dodaje. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Krótsza praca w zamian za późniejszą emeryturę? „To powinno być niezależne”
Raporty ekonomiczne
Niemcy ciągle w stagnacji. Czy chory człowiek Europy wyzdrowieje?
Raporty ekonomiczne
Fundusze unijne w lutym. Dotacje do aut elektrycznych i kasa z ZUS
Raporty ekonomiczne
Wielkie pieniądze na gwarancje kredytowe dla MŚP
Raporty ekonomiczne
Przybywa zwolnień grupowych. Dużo firm tnie etaty po cichu