Reklama

Sklepy czarno widzą swoją przyszłość

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie, a ten rok zapowiada się dla nich jako kolejny pełen wyzwań. Dla odmiany pozytywnie w przyszłość patrzy choćby sektor nieruchomości.

Publikacja: 11.02.2025 04:33

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2025 roku wskaźnik optymizmu spadł w Polsce do poziomu -1 proc., czyli minimalnie przeważają pesymiści – wynika z badania przez Dun & Bradstreet przeprowadzonego na 32 rynkach. 

Najmniej optymizmu co do swojej przyszłości mają firmy z branży sprzedaży detalicznej i hurtowej (ogółem ich  poziom optymizmu spadł do -15 proc.). Niewiele lepiej jest w branży budowlanej, finansowej i przemysłu metalurgicznego, gdzie odczucie optymizmu spadło do poziomu -13 proc. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. – Na 6-proc. plusie jest branża HoReCa, media (informacja i komunikacja) z 8 proc.,  a także – z 23-proc. wzrostem optymizmu – branża nieruchomości – dodaje. 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Został już tylko miesiąc do startu sytemu kaucyjnego. Nikt nie jest zadowolony
Raporty ekonomiczne
Kryzys w dużym AGD trwa, produkcja w Polsce pod kreską
Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama