Sklepy czarno widzą swoją przyszłość

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie, a ten rok zapowiada się dla nich jako kolejny pełen wyzwań. Dla odmiany pozytywnie w przyszłość patrzy choćby sektor nieruchomości.

Publikacja: 11.02.2025 04:33

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie

Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2025 roku wskaźnik optymizmu spadł w Polsce do poziomu -1 proc., czyli minimalnie przeważają pesymiści – wynika z badania przez Dun & Bradstreet przeprowadzonego na 32 rynkach. 

Najmniej optymizmu co do swojej przyszłości mają firmy z branży sprzedaży detalicznej i hurtowej (ogółem ich  poziom optymizmu spadł do -15 proc.). Niewiele lepiej jest w branży budowlanej, finansowej i przemysłu metalurgicznego, gdzie odczucie optymizmu spadło do poziomu -13 proc. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. – Na 6-proc. plusie jest branża HoReCa, media (informacja i komunikacja) z 8 proc.,  a także – z 23-proc. wzrostem optymizmu – branża nieruchomości – dodaje. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Budimex i Mirbud uciekają konkurencji na budowach szybkich dróg
Raporty ekonomiczne
Europejska motoryzacja na rozdrożu. Musi się oprzeć na technologii
Raporty ekonomiczne
Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy
Raporty ekonomiczne
Biżuterię można projektować szybciej. AI wykryje wady i spersonalizuje pierścionek
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Raporty ekonomiczne
Rynek taxi łapie oddech. Nie na długo?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń