Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Publikacja: 19.02.2025 04:56

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Szał na punkcie narzędzi AI, jaki opanował świat w ciągu ostatnich dwóch i pół roku od momentu premiery ChatGPT, wciąż nad Wisłą nie przełożył się na istotne wdrożenia tej technologii. Rodzimy biznes, w wielu przypadkach, ocenia ów boom jako modę. Choć sceptyków względem sztucznej inteligencji w Polsce jest mniej niż w innych krajach (44 proc. wobec 51 proc.), to trudno mówić o entuzjazmie. Eksperci tłumaczą to tym, że firmy podeszły do AI z dużym pragmatyzmem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Gorąca jesień w branży gier. Wiemy, co szykują studia z Polski
Raporty ekonomiczne
Szklany sufit ma się dobrze. Mało kobiet w zarządach
Raporty ekonomiczne
Najsłabsze ogniwo strefy euro? Trudny czas nad Sekwaną
Raporty ekonomiczne
Ceny złota biją rekordy. Kto ma najwięcej złota na świecie? Ile ma Polska?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Raporty ekonomiczne
Asseco, Comarch... kto następny? Polskie firmy na celowniku
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama