Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Publikacja: 19.02.2025 04:56

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Szał na punkcie narzędzi AI, jaki opanował świat w ciągu ostatnich dwóch i pół roku od momentu premiery ChatGPT, wciąż nad Wisłą nie przełożył się na istotne wdrożenia tej technologii. Rodzimy biznes, w wielu przypadkach, ocenia ów boom jako modę. Choć sceptyków względem sztucznej inteligencji w Polsce jest mniej niż w innych krajach (44 proc. wobec 51 proc.), to trudno mówić o entuzjazmie. Eksperci tłumaczą to tym, że firmy podeszły do AI z dużym pragmatyzmem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Dolina śmierci w biotechnologii. Jak nie zmarnować potężnej szansy?
Raporty ekonomiczne
Koniec dopłat do elektryków już w styczniu? Czas na gwałtowne hamowanie
Raporty ekonomiczne
Rewolucja AI kosztuje fortunę. Firmy muszą znaleźć dodatkowe 2 bln dol.
Raporty ekonomiczne
„Niezatrudnialni”. Pracodawcy nieufni wobec Zetek
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Kto zyskuje na sprzedaży uprawnień do emisji CO2? Jest rozliczenie ETS
Reklama
Reklama