Reklama

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Publikacja: 19.02.2025 04:56

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Szał na punkcie narzędzi AI, jaki opanował świat w ciągu ostatnich dwóch i pół roku od momentu premiery ChatGPT, wciąż nad Wisłą nie przełożył się na istotne wdrożenia tej technologii. Rodzimy biznes, w wielu przypadkach, ocenia ów boom jako modę. Choć sceptyków względem sztucznej inteligencji w Polsce jest mniej niż w innych krajach (44 proc. wobec 51 proc.), to trudno mówić o entuzjazmie. Eksperci tłumaczą to tym, że firmy podeszły do AI z dużym pragmatyzmem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Został już tylko miesiąc do startu sytemu kaucyjnego. Nikt nie jest zadowolony
Raporty ekonomiczne
Kryzys w dużym AGD trwa, produkcja w Polsce pod kreską
Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama