Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Publikacja: 19.02.2025 04:56

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Szał na punkcie narzędzi AI, jaki opanował świat w ciągu ostatnich dwóch i pół roku od momentu premiery ChatGPT, wciąż nad Wisłą nie przełożył się na istotne wdrożenia tej technologii. Rodzimy biznes, w wielu przypadkach, ocenia ów boom jako modę. Choć sceptyków względem sztucznej inteligencji w Polsce jest mniej niż w innych krajach (44 proc. wobec 51 proc.), to trudno mówić o entuzjazmie. Eksperci tłumaczą to tym, że firmy podeszły do AI z dużym pragmatyzmem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Gry wideo to nie zabawa. Tak rodzą się biznesowi giganci
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Gawkowski: Państwo powinno mieć własnego operatora. Eksperci podzieleni
Raporty ekonomiczne
Płace w służbie cywilnej w Polsce rosną zbyt wolno
Raporty ekonomiczne
Chłodniej na rynku najmu mieszkań. Popyt może stopnieć
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Powakacyjne odbicie w ofertach pracy słabsze niż przed rokiem
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama