Reklama
Rozwiń

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Publikacja: 19.02.2025 04:56

Czy mamy już przesyt AI? Sceptycyzm wkradł się do biznesu

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Szał na punkcie narzędzi AI, jaki opanował świat w ciągu ostatnich dwóch i pół roku od momentu premiery ChatGPT, wciąż nad Wisłą nie przełożył się na istotne wdrożenia tej technologii. Rodzimy biznes, w wielu przypadkach, ocenia ów boom jako modę. Choć sceptyków względem sztucznej inteligencji w Polsce jest mniej niż w innych krajach (44 proc. wobec 51 proc.), to trudno mówić o entuzjazmie. Eksperci tłumaczą to tym, że firmy podeszły do AI z dużym pragmatyzmem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Budimex i Mirbud uciekają konkurencji na budowach szybkich dróg
Raporty ekonomiczne
Europejska motoryzacja na rozdrożu. Musi się oprzeć na technologii
Raporty ekonomiczne
Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy
Raporty ekonomiczne
Biżuterię można projektować szybciej. AI wykryje wady i spersonalizuje pierścionek
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Raporty ekonomiczne
Rynek taxi łapie oddech. Nie na długo?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń