Reklama

Strach przez botami. Dlaczego fala AI nie porwała polskich firm?

Entuzjazm przegrywa z obawami – tak można ocenić podejście rodzimych przedsiębiorców do implementacji systemów sztucznej inteligencji. Na kluczowego wroga wyrasta jednak problem „shadow AI”.

Publikacja: 06.03.2025 04:49

Na kluczowego wroga polskich firm wyrasta problem „shadow AI”

Na kluczowego wroga polskich firm wyrasta problem „shadow AI”

Foto: Adobe Stock

Wdrażanie AI w polskich firmach idzie jak po grudzie. Hamulców jest wiele, ale skutki sprawiają, że pod względem zaawansowania w tej dziedzinie rodzimi przedsiębiorcy odstają od konkurentów w innych częściach świata. To niepokoi. Zwłaszcza że jak pokazują badania PMR, odsetek podmiotów w naszym kraju, które przerwały lub porzuciły wdrożenie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji, jest spory. Na wczesnym etapie wdrażania dokonało tego aż 43 proc. firm (chodzi o przerwane projekty), a 22 proc. w ogóle zdecydowało się zrezygnować z AI, choć podejmowało próby zainstalowania takiej technologii.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Wystarczy próbka głosu pracownika, by okraść firmę
Raporty ekonomiczne
AI szybko zmienia rynek pracy w polskim IT
Raporty ekonomiczne
Przetrwają najlepsze galerie handlowe. Inne znikają z miast
Raporty ekonomiczne
Europa ucieka nam w wyścigu robotów
Raporty ekonomiczne
Biura podróży nie dostrzegły AI
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama