Aktualizacja: 07.12.2025 14:27 Publikacja: 06.03.2025 04:49
Na kluczowego wroga polskich firm wyrasta problem „shadow AI”
Foto: Adobe Stock
Wdrażanie AI w polskich firmach idzie jak po grudzie. Hamulców jest wiele, ale skutki sprawiają, że pod względem zaawansowania w tej dziedzinie rodzimi przedsiębiorcy odstają od konkurentów w innych częściach świata. To niepokoi. Zwłaszcza że jak pokazują badania PMR, odsetek podmiotów w naszym kraju, które przerwały lub porzuciły wdrożenie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji, jest spory. Na wczesnym etapie wdrażania dokonało tego aż 43 proc. firm (chodzi o przerwane projekty), a 22 proc. w ogóle zdecydowało się zrezygnować z AI, choć podejmowało próby zainstalowania takiej technologii.
Bardzo nam przykro, ale nie znaleźliśmy strony, której szukasz
Sprawdź czy wpisany przez Ciebie adres nie zawiera literówek.
Strona, której szukasz mogła zostać zaktualizowana, skasowana lub przeniesiona pod inny adres.
Przejdź na stronę główną lub skorzystaj z wyszukiwarki.
PFR ma plan jak pobudzić inwestycje korporacji w młode, innowacyjne spółki – ustaliła „Rzeczpospolita”. Nowy pro...
Komisja Europejska może zmusić wszystkie firmy do kupowania samochodów wyłącznie elektrycznych już za 5 lat.
Ceny ziemi pod obiekty handlowe w małych miastach to od 400 do 1,4 tys. zł za mkw. powierzchni najmu. Na obrzeża...
Wprawdzie planowane na przyszły rok budżety na wynagrodzenia obecnych pracowników rosną, ale już w mniejszym tem...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Analitycy spodziewają się mocnego wzrostu płac i ożywienia konsumpcji. Co jeszcze nas czeka w grudniu?
Większość konsumentów popiera nałożenie na wytwórców tekstyliów odpowiedzialności za cały cykl życia produktu. Tak wynika z naszego raportu – mówi Magdalena Dziczek, ekspertka ds. rozszerzonej odpowiedzialności producenta w firmie RLG w Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas