Strach przez botami. Dlaczego fala AI nie porwała polskich firm?

Entuzjazm przegrywa z obawami – tak można ocenić podejście rodzimych przedsiębiorców do implementacji systemów sztucznej inteligencji. Na kluczowego wroga wyrasta jednak problem „shadow AI”.

Publikacja: 06.03.2025 04:49

Na kluczowego wroga polskich firm wyrasta problem „shadow AI”

Na kluczowego wroga polskich firm wyrasta problem „shadow AI”

Foto: Adobe Stock

Wdrażanie AI w polskich firmach idzie jak po grudzie. Hamulców jest wiele, ale skutki sprawiają, że pod względem zaawansowania w tej dziedzinie rodzimi przedsiębiorcy odstają od konkurentów w innych częściach świata. To niepokoi. Zwłaszcza że jak pokazują badania PMR, odsetek podmiotów w naszym kraju, które przerwały lub porzuciły wdrożenie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji, jest spory. Na wczesnym etapie wdrażania dokonało tego aż 43 proc. firm (chodzi o przerwane projekty), a 22 proc. w ogóle zdecydowało się zrezygnować z AI, choć podejmowało próby zainstalowania takiej technologii.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Odzieżowe firmy nadal czekają na ożywienie
Raporty ekonomiczne
Polacy okazują się największymi fanami jadania poza domem
Raporty ekonomiczne
Ożywienie w Niemczech przyspieszy polską gospodarkę
Raporty ekonomiczne
W poszukiwaniu straconego czasu w zbrojeniówce
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Raporty ekonomiczne
Opóźnienia w systemie kaucyjnym. „Propaganda sukcesu”