Aktualizacja: 22.12.2025 16:39 Publikacja: 06.03.2025 04:49
Na kluczowego wroga polskich firm wyrasta problem „shadow AI”
Foto: Adobe Stock
Wdrażanie AI w polskich firmach idzie jak po grudzie. Hamulców jest wiele, ale skutki sprawiają, że pod względem zaawansowania w tej dziedzinie rodzimi przedsiębiorcy odstają od konkurentów w innych częściach świata. To niepokoi. Zwłaszcza że jak pokazują badania PMR, odsetek podmiotów w naszym kraju, które przerwały lub porzuciły wdrożenie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji, jest spory. Na wczesnym etapie wdrażania dokonało tego aż 43 proc. firm (chodzi o przerwane projekty), a 22 proc. w ogóle zdecydowało się zrezygnować z AI, choć podejmowało próby zainstalowania takiej technologii.
Bardzo nam przykro, ale nie znaleźliśmy strony, której szukasz
Sprawdź czy wpisany przez Ciebie adres nie zawiera literówek.
Strona, której szukasz mogła zostać zaktualizowana, skasowana lub przeniesiona pod inny adres.
Przejdź na stronę główną lub skorzystaj z wyszukiwarki.
Zakończona aukcja na kolejne morskie farmy wiatrowe wywołała dyskusję o cenie prądu z tych instalacji. Zdaniem c...
Najnowsze dane Europejskiego Banku Centralnego pokazują, że nasz sektor bankowy stracił pozycję unijnego lidera...
Chociaż większość dużych firm w Polsce i na świecie pracuje nad rozwiązaniami sztucznej inteligencji, to duża cz...
Wyższe stanowisko w tej samej firmie, to – obok zmiany pracy – jeden z najbardziej skutecznych sposobów na szybs...
W Polsce działa 1500 firm z USA. W tym roku zainwestowały 1,6 mld euro. - Jestem spokojna o to, że amerykańscy i...
Orlen inwestuje w nowe technologie i stawia na odnawialne źródła energii, ale sukces dekarbonizacji zależy nie tylko od inwestycji grupy – kluczowa będzie zmiana przyzwyczajeń milionów klientów – ocenia Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Grupy Orlen.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas