Reklama
Rozwiń
Reklama

Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

W branży e-handlu pojawia się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy wyszukiwane wprost w chatbotach AI. Wiele rodzimych firm nie popłynie jednak na fali boomu, bo nie ma nawet swojej strony w sieci.

Publikacja: 20.03.2025 05:03

Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

Foto: Adobe Stock

Tylko 25 proc. firm działających lokalnie posiada stronę internetową – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych w naszym kraju przez TrustMate.io, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Te statystyki są zatrważające w czasach, gdy – jak pokazują dane GUS – w ub.r. w Polsce niemal 88 proc. osób w wieku 16–74 lat regularnie korzystało z internetu (co najmniej raz w tygodniu). Eksperci twierdzą, że problem dotyczy drobnego biznesu, który, działając tylko w „realu”, mniej lub bardziej świadomie odcina się od strumienia potencjalnych klientów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Najsłabsze ogniwo strefy euro? Trudny czas nad Sekwaną
Raporty ekonomiczne
Ceny złota biją rekordy. Kto ma najwięcej złota na świecie? Ile ma Polska?
Raporty ekonomiczne
Asseco, Comarch... kto następny? Polskie firmy na celowniku
Raporty ekonomiczne
Ceny ubezpieczeń na świecie spadają, ale tempo hamowania zwolniło
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Raporty ekonomiczne
Rynek smartfonów w Polsce w 2025 r. Rusza okres żniw
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama