Reklama
Rozwiń

Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

W branży e-handlu pojawia się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy wyszukiwane wprost w chatbotach AI. Wiele rodzimych firm nie popłynie jednak na fali boomu, bo nie ma nawet swojej strony w sieci.

Publikacja: 20.03.2025 05:03

Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

Foto: Adobe Stock

Tylko 25 proc. firm działających lokalnie posiada stronę internetową – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych w naszym kraju przez TrustMate.io, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Te statystyki są zatrważające w czasach, gdy – jak pokazują dane GUS – w ub.r. w Polsce niemal 88 proc. osób w wieku 16–74 lat regularnie korzystało z internetu (co najmniej raz w tygodniu). Eksperci twierdzą, że problem dotyczy drobnego biznesu, który, działając tylko w „realu”, mniej lub bardziej świadomie odcina się od strumienia potencjalnych klientów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Europejska motoryzacja na rozdrożu. Musi się oprzeć na technologii
Raporty ekonomiczne
Rynek taxi łapie oddech. Nie na długo?
Raporty ekonomiczne
Stawki najmu mieszkań powoli schodzą z górki, ale wielkich przecen nie ma
Raporty ekonomiczne
Zarobki prezesów polskich banków: do Zachodu nam daleko. Kto na czele stawki?
Raporty ekonomiczne
Co czeka gospodarkę giganta w tym roku? Polityka Trumpa może uderzyć w Chiny
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Raporty ekonomiczne
Bruksela rzuca koło ratunkowe producentom aut
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń