Reklama
Rozwiń

Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

W branży e-handlu pojawia się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy wyszukiwane wprost w chatbotach AI. Wiele rodzimych firm nie popłynie jednak na fali boomu, bo nie ma nawet swojej strony w sieci.

Publikacja: 20.03.2025 05:03

Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

Foto: Adobe Stock

Tylko 25 proc. firm działających lokalnie posiada stronę internetową – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych w naszym kraju przez TrustMate.io, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Te statystyki są zatrważające w czasach, gdy – jak pokazują dane GUS – w ub.r. w Polsce niemal 88 proc. osób w wieku 16–74 lat regularnie korzystało z internetu (co najmniej raz w tygodniu). Eksperci twierdzą, że problem dotyczy drobnego biznesu, który, działając tylko w „realu”, mniej lub bardziej świadomie odcina się od strumienia potencjalnych klientów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Centra usług: fala zwolnień nie zatrzymała wzrostu zatrudnienia
Raporty ekonomiczne
Zakupy uzbrojenia 2.0, czyli potrzebna aktualizacja systemu
Raporty ekonomiczne
Branża transportowa boi się kontroli na granicach
Raporty ekonomiczne
Letnie przebudzenie w dotacjach dla firm
Raporty ekonomiczne
Kobietom w Polsce pensje urosły w rok szybciej niż mężczyznom