Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

W branży e-handlu pojawia się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy wyszukiwane wprost w chatbotach AI. Wiele rodzimych firm nie popłynie jednak na fali boomu, bo nie ma nawet swojej strony w sieci.

Publikacja: 20.03.2025 05:03

Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy

Foto: Adobe Stock

Tylko 25 proc. firm działających lokalnie posiada stronę internetową – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych w naszym kraju przez TrustMate.io, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Te statystyki są zatrważające w czasach, gdy – jak pokazują dane GUS – w ub.r. w Polsce niemal 88 proc. osób w wieku 16–74 lat regularnie korzystało z internetu (co najmniej raz w tygodniu). Eksperci twierdzą, że problem dotyczy drobnego biznesu, który, działając tylko w „realu”, mniej lub bardziej świadomie odcina się od strumienia potencjalnych klientów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Złoto drożeje, ropa tanieje. Czy wojna celna spowoduje recesję na świecie?
Raporty ekonomiczne
Firmy częściej szukają doświadczonych specjalistów
Raporty ekonomiczne
Dostawcy prądu z większą mocą wchodzą w AI
Raporty ekonomiczne
E-maile – największy złodziej czasu w biznesie? Czas z tym skończyć
Raporty ekonomiczne
Wyjątkowo chłodny dotacyjny maj. Ale są zwiastuny poprawy pogody
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku