Reklama

Budimex i Mirbud uciekają konkurencji na budowach szybkich dróg

Liderem branży jest Budimex, który obecnie realizuje 27 kontraktów o wartości 11,3 mld zł. Na drugim miejscu jest Mirbud z portfelem 19 umów wartych niemal 9,8 mld zł – wynika z danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Publikacja: 21.03.2025 04:33

W tym roku do ruchu ma być włączonych 400 km szybkich dróg, dwuipółkrotnie więcej niż w 2024 r. To 6

W tym roku do ruchu ma być włączonych 400 km szybkich dróg, dwuipółkrotnie więcej niż w 2024 r. To 67 km autostrad, 214 km dróg ekspresowych oraz 119 km obwodnic i pozostałych dróg krajowych.

Foto: Shutterstock

W tym tygodniu, po trzymiesięcznej zimowej przerwie, wznowiono budowy dróg. Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), w 2025 r. kierowcy dostaną nowe odcinki dróg ekspresowych i autostrad o łącznej długości 400 km. – Będziemy wydawać więcej pieniędzy na budowę szybkich tras: chcemy do 2030 r. utrzymać roczne wydatki na poziomie co najmniej 20 mld zł – mówi szef GDDKiA Paweł Woźniak. To miliard zł więcej od nakładów z 2024 r. oraz o dwa miliardy więcej w porównaniu z wydatkami w 2023 r.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Worek firmowego Św. Mikołaja będzie w tym roku lżejszy
Raporty ekonomiczne
Będą pieniądze na uczelnianie technologie
Raporty ekonomiczne
Polskie bombki podbijają świat, tymczasem Polacy wolą chińskie
Raporty ekonomiczne
Goliat pomoże Dawidowi. Nawet 600 mln zł trafi do start-upów
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Raporty ekonomiczne
Bruksela proponuje: firmowe auta już tylko na prąd
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama