Aktualizacja: 21.03.2025 12:50 Publikacja: 21.03.2025 04:33
W tym roku do ruchu ma być włączonych 400 km szybkich dróg, dwuipółkrotnie więcej niż w 2024 r. To 67 km autostrad, 214 km dróg ekspresowych oraz 119 km obwodnic i pozostałych dróg krajowych.
Foto: Shutterstock
W tym tygodniu, po trzymiesięcznej zimowej przerwie, wznowiono budowy dróg. Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), w 2025 r. kierowcy dostaną nowe odcinki dróg ekspresowych i autostrad o łącznej długości 400 km. – Będziemy wydawać więcej pieniędzy na budowę szybkich tras: chcemy do 2030 r. utrzymać roczne wydatki na poziomie co najmniej 20 mld zł – mówi szef GDDKiA Paweł Woźniak. To miliard zł więcej od nakładów z 2024 r. oraz o dwa miliardy więcej w porównaniu z wydatkami w 2023 r.
Branża motoryzacyjna ma za sobą trudne lata, a 2025 r. też będzie pełen wyzwań. W obliczu narastających napięć geopolitycznych sektor musi mocno postawić na innowacje, w tym na AI.
W branży e-handlu pojawia się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy wyszukiwane wprost w chatbotach AI. Wiele rodzimych firm nie popłynie jednak na fali boomu, bo nie ma nawet swojej strony w sieci.
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje branżę jubilerską, usprawniając projektowanie, produkcję i sprzedaż biżuterii. Czy nowoczesna technologia na zawsze odmieni ten sektor?
Trwający od lat negatywny trend odchodzenia kierowców z zawodu wyhamował, a tradycyjni taksówkarze znów siadają za kółko. Branżą ponownie mogą jednak wstrząsnąć przepisy o pracy platformowej.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Właściciele mieszkań na wynajem muszą spuścić z tonu. Lokali nie brakuje, chętnych na przepłacanie nie ma. Ale też nie ma co liczyć na superniskie stawki.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Coraz więcej wrocławian szuka miejsca do życia, które da im nie tylko łatwy i szybki dostęp do miejskich udogodnień, ale też bliskość natury, pozwalającej na regenerację i wytchnienie od codziennego zgiełku. W ten trend wpisuje się osiedle Lokum Porto na Starym Mieście.
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukcji emisji CO2. Rosnąca liczba pojazdów elektrycznych na europejskich drogach może ograniczyć je aż o 20 mln ton CO2, czyli tyle, ile generuje siedem elektrowni węglowych.
Ja boję się przede wszystkim niesprawiedliwości. Za co można mnie zatrzymać? - pytał w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem Daniel Obajtek, europoseł PiS i były prezes Orlenu.
Przez cały dzień w piątek, 21 marca, na londyńskim Heathrow nie wyląduje ani jeden samolot. Kilkadziesiąt maszyn, które miały odlecieć rano, zostało uziemionych. To skutek pożaru, który wybuchł w nocy z czwartku na piątek.
W europejskich portach toczy się gra o przyszłość kontynentu i trwa rywalizacja z Chinami.
Pokrzywdzenie wierzycieli zachodzi, gdy wyzbycie się nieruchomości obciążonej hipoteką przez dłużnika doprowadziło do powstania lub zwiększenia nadwyżki jego pasywów nad aktywami.
Pierwsze własne instalacje wytwórcze mają już Orlen i Grupa Polsat Plus. Nad uruchomieniem produkcji zastawiają się też inne firmy. Rozwój rynku wodoru uzależniony jest jednak od wsparcia regulacyjnego, finansowego i infrastrukturalnego.
Podróżni żądają krótkich czasów przejazdu, rosną więc prędkości pociągów, także samorządowych. Jednak niezbędna staje się lepsza koordynacja poczynań marszałków województw.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas