Reklama

Bot może pomagać w pracy, ale nie kierować

Pracownicy nie mają problemów, by kooperować z systemami sztucznej inteligencji. Badania pokazują, że o ile możemy pracować z botem to nie dla niego. „Ludzki wymiar” wciąż jest kluczowy.

Publikacja: 20.08.2025 04:58

Ustalenie jasnych granic dla sztucznej inteligencji jest kluczem do budowania zaufania pracowników

Ustalenie jasnych granic dla sztucznej inteligencji jest kluczem do budowania zaufania pracowników

Foto: shutterstock

Chociaż agenty AI zyskują popularność w miejscu pracy, pracownicy nadal chcą wytyczenia jasnych granic dla wspólnego działania – taki wniosek płynie z najnowszego badania firmy Workday. Raport „AI Agents Are Here – But Don’t Call Them Boss” jednoznacznie pokazuje, że wizja bota jako szefa jest dziś nie do zaakceptowania. Ankieta, którą przeprowadzono wśród 2950 pracowników, m.in. w Europie, na Bliskim Wschodzie i Ameryce Północnej (respondentami były osoby decyzyjne oraz liderzy wdrożeń oprogramowania, zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy), pokazuje, iż 75 proc. z nich jest gotowych do współpracy ze sztuczną inteligencją. Ale nie do pracy dla niej.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Worek firmowego Św. Mikołaja będzie w tym roku lżejszy
Raporty ekonomiczne
Będą pieniądze na uczelnianie technologie
Raporty ekonomiczne
Polskie bombki podbijają świat, tymczasem Polacy wolą chińskie
Raporty ekonomiczne
Goliat pomoże Dawidowi. Nawet 600 mln zł trafi do start-upów
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Raporty ekonomiczne
Bruksela proponuje: firmowe auta już tylko na prąd
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama