Reklama

Polskie firmy w sieci łowią za granicą. Trend zyskuje na sile

Sklepy internetowe nad Wisłą mocno zerkają w stronę innych rynków – mówi nam Lorna Dunne, szefowa sprzedaży międzynarodowej w eBay w Unii Europejskiej. Trzech na czterech rodzimych e-sprzedawców właśnie tam szuka dodatkowych przychodów.

Publikacja: 03.04.2025 04:32

Polskie firmy w sieci łowią za granicą. Trend zyskuje na sile

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Po chwilowym spowolnieniu rynek e-commerce w naszym kraju znów nabiera tempa – twierdzą eksperci DPD Polska i wskazują, że od początku br. widać pozytywne nastroje w branży, a przede wszystkim rosnące wolumeny sprzedaży. – Tempo wzrostu rynku e-commerce w najbliższych latach wyniesie blisko 10 proc., co przewyższa dynamikę całego handlu detalicznego – prognozuje Andrzej Gałdecki, key account manager w DPD Polska.

Jak zaznacza, jednym z motorów stała się ekspansja międzynarodowa. – Rynek UE to 450 mln potencjalnych klientów, z czego 80 proc. kupuje online, a ponad 50 proc. z nich regularnie zamawia produkty z zagranicy. Otwiera to przed polskimi firmami drzwi do nowych odbiorców i możliwości znacznego skalowania biznesu – przekonuje.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Koniunktura w polskiej gospodarce na ścieżce mozolnej poprawy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Raporty ekonomiczne
Boom inwestycji publicznych. Ale liczy się jakość, a nie ilość
Raporty ekonomiczne
UE pożyczy nam na inwestycje w zbrojeniówkę? Jest nowy pomysł
Raporty ekonomiczne
Polskie spółki apelują o ustępstwa w polityce klimatycznej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Koniec futrzarskiego biznesu. Nawet PiS zagłosował za zakazem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama