Polskie firmy w sieci łowią za granicą. Trend zyskuje na sile

Sklepy internetowe nad Wisłą mocno zerkają w stronę innych rynków – mówi nam Lorna Dunne, szefowa sprzedaży międzynarodowej w eBay w Unii Europejskiej. Trzech na czterech rodzimych e-sprzedawców właśnie tam szuka dodatkowych przychodów.

Publikacja: 03.04.2025 04:32

Polskie firmy w sieci łowią za granicą. Trend zyskuje na sile

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Po chwilowym spowolnieniu rynek e-commerce w naszym kraju znów nabiera tempa – twierdzą eksperci DPD Polska i wskazują, że od początku br. widać pozytywne nastroje w branży, a przede wszystkim rosnące wolumeny sprzedaży. – Tempo wzrostu rynku e-commerce w najbliższych latach wyniesie blisko 10 proc., co przewyższa dynamikę całego handlu detalicznego – prognozuje Andrzej Gałdecki, key account manager w DPD Polska.

Jak zaznacza, jednym z motorów stała się ekspansja międzynarodowa. – Rynek UE to 450 mln potencjalnych klientów, z czego 80 proc. kupuje online, a ponad 50 proc. z nich regularnie zamawia produkty z zagranicy. Otwiera to przed polskimi firmami drzwi do nowych odbiorców i możliwości znacznego skalowania biznesu – przekonuje.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Atomowe projekty mozolnie posuwają się naprzód
Raporty ekonomiczne
Grupa Santander chce wyjść z Polski, zastąpi ją austriacka Grupa Erste?
Raporty ekonomiczne
Start-upy nie mogą wyjść z dołka. Gdzie są zagraniczni inwestorzy?
Raporty ekonomiczne
Ekonomiści życzliwie patrzą na podatek katastralny w Polsce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Raporty ekonomiczne
Ultraluksusowe apartamenty są już w Polsce. Nawet 100 tysięcy złotych za metr