Reklama

Luksus znowu na zakręcie. Największe kłopoty od pandemii

W tym roku branży dostarczającej dobra z najwyższej półki nie uda się uniknąć spadku sprzedaży. Straci w porównaniu z ubiegłym rokiem minimum 2 proc., a może nawet 9 proc. obrotów.

Publikacja: 14.07.2025 05:06

Luksus znowu na zakręcie. Największe kłopoty od pandemii

Foto: Adobe Stock

Segment luksusowy handlu, który na całym świecie osiąga roczne przychody na poziomie 1,5 biliona euro, mierzy się z pierwszym spowolnieniem od globalnego kryzysu finansowego z lat 2008–2009 (jeśli pominąć chwilowe zachwianie wywołane pandemią COVID-19) – wynika z analizy firmy Bain&Co., którą „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

W 2025 roku rynek dóbr luksusowych najprawdopodobniej odnotuje spowolnienie. Najbardziej realny scenariusz to spadek sprzedaży o 2–5 proc. w skali roku. Możliwy, choć mniej prawdopodobny, jest też jego łagodniejszy przebieg wydarzeń – od niewielkiego spadku o 2 proc. do wzrostu na poziomie 2 proc. Najgorszy wariant zakłada dłuższe spowolnienie i skurczenie się rynku nawet o 5–9 proc., choć ten scenariusz również oceniany jest jako mało prawdopodobny.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Goliat pomoże Dawidowi. Nawet 600 mln zł trafi do start-upów
Raporty ekonomiczne
Bruksela proponuje: firmowe auta już tylko na prąd
Raporty ekonomiczne
Bardzo cenna ziemia pod handel
Raporty ekonomiczne
W 2026 r. w firmach szykuje się kolejne hamowanie podwyżek płac
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Raporty ekonomiczne
Mocny wzrost płac podbity "trzynastkami" i trzy niedziele handlowe. Prognozy gospodarcze „Rz”
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama