Reklama
Rozwiń
Reklama

Dostawcy prądu z większą mocą wchodzą w AI

Globalne firmy energetyczne wykorzystują elementy sztucznej inteligencji do automatyzacji, analizy i predykcji. Sprawdziliśmy, jak to wygląda w Polsce.

Publikacja: 08.05.2025 05:17

AI wspiera niestabilne źródła energii, takie jak farmy wiatrowe czy systemy fotowoltaiczne, poprzez

AI wspiera niestabilne źródła energii, takie jak farmy wiatrowe czy systemy fotowoltaiczne, poprzez precyzyjne prognozy produkcji oraz szybkie reakcje na zmiany atmosferyczne

Foto: shutterstock

Koszty energii to nieodłączny element biznesu. W ich obniżeniu mogą pomóc energooszczędne technologie optymalizujące procesy, termomodernizacja, a także monitorowanie i kontrola zużycia energii.

Nowatorskie technologie coraz mocniej zakorzeniają się też „po drugiej stronie” – w firmach dostarczających energię. Muszą one postawić na nowe technologie, żeby zwiększyć efektywność i nadążyć za rosnącymi potrzebami. A jednocześnie, żeby stawić czoła współczesnym wyzwaniom takim jak zielona transformacja czy cyberbezpieczeństwo. W ciągu ostatnich czterech lat liczba cyberataków wymierzonych w sektor energetyczny potroiła się – szacuje Międzynarodowa Agencja Energetyczna.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Raporty ekonomiczne
W 2026 roku karuzela z przejęciami przyspieszy. Polskie firmy na celowniku
Raporty ekonomiczne
Polskie nieruchomości komercyjne kuszą kapitał. W coraz większym stopniu rodzimy
Raporty ekonomiczne
Przyszłość AI. Czy nadciąga zmierzch białych kołnierzyków?
Raporty ekonomiczne
Do morskiego wiatru możemy dopłacić miliardy
Raporty ekonomiczne
Marże banków w Polsce spadają. Ale wciąż są bardzo wysokie
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama