Reklama

Duża otwartość Polaków na lobbing. Raport Związku Firm PR

Polacy chcieliby większego wpływu na prawodawców, a ustawę o lobbingu warto zaktualizować – wynika z raportu „Polacy o lobbingu: jak chcą wpływać na prawo?” autorstwa Związku Firm PR. Spada akceptacja dla wpływania na prawo przez związki wyznaniowe.

Publikacja: 24.06.2025 04:47

Duża otwartość Polaków na lobbing. Raport Związku Firm PR

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Co wynika z pierwszego od dekady raportu nt. stosunku Polaków do lobbingu? Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Firm Public Relations (ZFPR), które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, Polacy czują się opuszczeni przez polityków. Poczucie bycia reprezentowanym przez polityków na poziomie ogólnopolskim ma jedynie jedna czwarta (26 proc.) z tysiąca przebadanych ankietowanych osób. Koresponduje z tym wysoki odsetek osób – 67 proc. – które chcą mieć realny wpływ na proces tworzenia prawa także poza cyklem wyborczym.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Polskie spółki apelują o ustępstwa w polityce klimatycznej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Koniec futrzarskiego biznesu. Nawet PiS zagłosował za zakazem
Raporty ekonomiczne
Jesienny sprint po biura. Może zabraknąć dobrych powierzchni
Raporty ekonomiczne
Kupujący chcą zdążyć przed podwyżkami cen mieszkań
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Osłabiony popyt na pracę rzutuje na tempo wzrostu wynagrodzeń
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama