Duża otwartość Polaków na lobbing. Raport Związku Firm PR

Polacy chcieliby większego wpływu na prawodawców, a ustawę o lobbingu warto zaktualizować – wynika z raportu „Polacy o lobbingu: jak chcą wpływać na prawo?” autorstwa Związku Firm PR. Spada akceptacja dla wpływania na prawo przez związki wyznaniowe.

Publikacja: 24.06.2025 04:47

Duża otwartość Polaków na lobbing. Raport Związku Firm PR

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Co wynika z pierwszego od dekady raportu nt. stosunku Polaków do lobbingu? Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Firm Public Relations (ZFPR), które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, Polacy czują się opuszczeni przez polityków. Poczucie bycia reprezentowanym przez polityków na poziomie ogólnopolskim ma jedynie jedna czwarta (26 proc.) z tysiąca przebadanych ankietowanych osób. Koresponduje z tym wysoki odsetek osób – 67 proc. – które chcą mieć realny wpływ na proces tworzenia prawa także poza cyklem wyborczym.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Saga frankowa: czarne scenariusze wciąż możliwe
Raporty ekonomiczne
Firmy zmieniają biura. Model „z większego do lepszego”
Raporty ekonomiczne
Prace nad ustawą wiatrakową ponownie ruszają w Sejmie
Raporty ekonomiczne
Polscy freelancerzy najczęściej pracują po godzinach
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Raporty ekonomiczne
Europejski biznes musi przyspieszyć z AI. Polska ma potencjał, ale brakuje odwagi