Reklama

Młode pokolenia będą pracować w zawodach, których jeszcze nie ma. Cyfryzacja zmienia rynek pracy

Na polskim rynku pracy przybywa osób, które wpisują w CV zawody i specjalizacje utworzone w ostatnich 10–15 latach.

Publikacja: 07.07.2025 04:36

Prawie ośmiu na dziesięciu Polaków przewiduje, że młode pokolenia będą pracować w zawodach, których

Prawie ośmiu na dziesięciu Polaków przewiduje, że młode pokolenia będą pracować w zawodach, których jeszcze nie ma

Foto: Adobe Stock

Prawie ośmiu na dziesięciu Polaków uczestniczących w niedawnym badaniu Grupy Santander przewiduje, że młode pokolenia będą pracować w zawodach, których jeszcze nie ma. Takiej zmiany już teraz doświadcza wiele osób, które wchodziły na rynek pracy w ostatnich latach. Przyspieszona cyfryzacja gospodarki i naszego życia połączona z rozwojem usług sprawia, że z roku na rok mamy do wyboru coraz więcej profesji i specjalizacji. Potwierdzają to statystyki Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej dotyczące zmian w klasyfikacji zawodów i specjalności. Ta obowiązująca od początku 2025 r. liczy już łącznie 2565 pozycji, czyli o 132 dwie więcej niż przed dekadą i o prawie 860 więcej niż dwadzieścia lat wcześniej.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Goliat pomoże Dawidowi. Nawet 600 mln zł trafi do start-upów
Raporty ekonomiczne
Bruksela proponuje: firmowe auta już tylko na prąd
Raporty ekonomiczne
Bardzo cenna ziemia pod handel
Raporty ekonomiczne
W 2026 r. w firmach szykuje się kolejne hamowanie podwyżek płac
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Raporty ekonomiczne
Mocny wzrost płac podbity "trzynastkami" i trzy niedziele handlowe. Prognozy gospodarcze „Rz”
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama