Reklama

Sztuczna inteligencja coraz bardziej zmienia życie pracowników

AI nie jest już traktowana jako wyzwanie dla nowych pokoleń. Szybkie tempo jej rozwoju i wdrażania sprawiło, że z narzędziami AI oswajają się także starsze generacje.

Publikacja: 28.07.2025 04:46

Sztuczna inteligencja coraz bardziej zmienia życie pracowników

Foto: Adobe Stock

– Jeszcze do niedawna można było zakładać, że wpływ sztucznej inteligencji na charakter pracy w Polsce będzie kwestią kolejnej dekady. Jednak obecne tempo rozwoju technologii generatywnej AI, wraz z coraz łatwiejszym dostępem do narzędzi no-code/low-code oraz integracją AI z codziennymi aplikacjami biurowymi, znacząco przyspieszyło ten proces – ocenia dr hab. Katarzyna Śledziewska, profesor Uniwersytetu Warszawskiego i dyrektor DELab Centrum Doskonałości UW.

Jej opinię potwierdza szereg opublikowanych w ostatnim czasie raportów z badań, które pokazują szybko rosnącą grupę pracodawców i pracowników używających rozwiązań i systemów AI. Według lipcowego raportu firmy KPMG, już 84 proc. dorosłych Polaków korzysta ze sztucznej inteligencji, przy czym ponad siedmiu na dziesięciu wspiera się nią w pracy. Połowa z nich korzysta z tego wsparcia często - co najmniej raz w tygodniu albo nawet codziennie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Niemcy zaliczyły już dno. Co dalej z gospodarką? Prognozy gospodarcze
Raporty ekonomiczne
Małe biogazownie nie dostaną pieniędzy z KPO. Środki mogą być z innych funduszy
Raporty ekonomiczne
Bielik chce wejść do szkół, a PLLum podbija samorządy. Polska AI rośnie w siłę
Raporty ekonomiczne
Rząd przyznaje: dług wymyka się spod kontroli. Jak to naprawić?
Raporty ekonomiczne
Po celnym ciosie Unii, import nawozów z Rosji spada. Polska kupowała najwięcej
Reklama
Reklama
Reklama