Reklama

Polacy pokochali zakupy w internecie. Inne kraje w tyle

Już 19 proc. badanych w naszym kraju wskazuje online jako preferowany kanał zakupów, przy średniej na poziomie 7 proc. Choć kanał stacjonarny nadal ma więcej wskazań, to zdecydowanie widać, że nad Wisłą zwyczaje zakupowe zmieniają się najszybciej.

Publikacja: 29.07.2025 04:32

Polacy pokochali zakupy w internecie. Inne kraje w tyle

Foto: Adobe Stock

Polska pod względem popularności zakupów internetowych zdecydowanie wygrywa nie tylko z Bułgarią czy Rumunią, ale także z dużymi i rozwiniętymi gospodarkami, jak Niemcy, Francja czy Hiszpania – wynika z badania Shopfully, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Badanie zostało przeprowadzone w dziewięciu europejskich krajach.

W Polsce zakupy online jako preferowany kanał wskazuje 19 proc. Dla porównania: w Niemczech jest to 10 proc., Francji 6 proc., Hiszpanii 4 proc., a we Włoszech jedynie 3 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Czy Polska wyjdzie z inwestycyjnego dołka? Firmy publiczne są na „tak”, prywatne – wciąż na „nie”
Raporty ekonomiczne
Straciłeś pracę przez AI? Nie licz, że łatwo znajdziesz podobną
Raporty ekonomiczne
Sztuczna inteligencja coraz bardziej zmienia życie pracowników
Raporty ekonomiczne
Tesla wraca na szczyt, chińskie marki w ofensywie. Elektryki napędzają rynek
Raporty ekonomiczne
Niewielu Polaków chce pracować dłużej, niż musi. Jak to zmienić?
Reklama
Reklama
Reklama