Reklama

AI w natarciu. Mocna ofensywa agentów

Do końca 2025 r. niemal każda aplikacja biznesowa będzie mieć wbudowanych asystentów AI – prognozuje Gartner. Ale jednocześnie widać zmianę paradygmatu wdrażania tej technologii.

Publikacja: 02.10.2025 05:02

AI w natarciu. Mocna ofensywa agentów

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie zmiany w wdrażaniu agentów AI prognozuje Gartner na najbliższe lata?
  • Dlaczego agentowa sztuczna inteligencja staje się kluczowa w środowisku korporacyjnym?
  • Jakie bariery napotykają firmy przy wdrażaniu agentowej AI, mimo jej potencjalnych korzyści?
  • Jakie branże zauważalnie korzystają z agentów AI do wzrostu przychodów i poprawy efektywności?
Pozostało jeszcze 94% artykułu

Do końca 2026 r. aż 40 proc. aplikacji korporacyjnych zostanie zintegrowanych z agentami AI w porównaniu z niespełna 5 proc. obecnie – prognozuje Gartner. Z kolei do 2035 r. sztuczna inteligencja bazująca na agentach może odpowiadać za 30 proc. przychodów z oprogramowania wobec obecnych 2 proc. Prognozowana dynamika zmian pokazuje, jak duży potencjał drzemie w tej technologii. Polski biznes powinien mieć to na uwadze, bo na razie mocno odstajemy w statystykach – nie tylko pod względem agentowej sztucznej inteligencji. Według danych Eurostatu zaledwie 5,9 proc. przedsiębiorstw deklaruje korzystanie z AI na co dzień.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Wojna celna: test dla dealu UE–USA. Czy „europejskie „all inclusive” się utrzyma?
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy żyją w iluzji cyberbezpieczeństwa
Raporty ekonomiczne
Parki handlowe rozpychają się na rynku kosztem galerii
Raporty ekonomiczne
Powiew optymizmu. Polski przemysł powoli wychodzi z dołka
Raporty ekonomiczne
Poprawiają się nastroje konsumentów, choć wzrost płac hamuje. Prognozy gospodarcze „Rz”
Reklama
Reklama
Reklama