Reklama
Rozwiń
Reklama

Gry wideo to nie zabawa. Tak rodzą się biznesowi giganci

Czy bez „Cywilizacji” powstałyby Facebook i InPost? Można wątpić. Fakty są takie, że gry coraz mocniej oddziałują na liderów firm, a – jak pokazują najnowsze badania – ponad połowa graczy korzysta z gamingowych umiejętności w biznesie.

Publikacja: 16.10.2025 04:23

Targi gier wideo Gamescom w Centrum Targowym w Kolonii w Niemczech

Targi gier wideo Gamescom w Centrum Targowym w Kolonii w Niemczech

Foto: Ina FASSBENDER / AFP

Wpływ gier wideo na kompetencje niezbędne w prowadzeniu przedsiębiorstwa i osiąganiu biznesowych sukcesów jest większy niż można sądzić. Aż 83 proc. Polaków pracujących umysłowo jest zdania, że taka forma spędzania czasu rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i myślenia strategicznego, a 76 proc. przekonuje, że pobudza kreatywność i myślenie „out of the box”. Badania przeprowadzone przez SW Research nie pozostawiają wątpliwości: gry to więcej niż tylko rozrywka, to narzędzie wspierające rozwój zawodowy oraz kompetencje niezbędne w pracy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Państwo chce wspomagać budowę domów studenckich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy tracą specjalistów przez nowe przepisy migracyjne
Raporty ekonomiczne
Po co nam dwie ustawy regulujące najem krótkoterminowy?
Raporty ekonomiczne
Drewno coraz droższe, eksport słabnie. Kryzys w przemyśle drzewnym się pogłębia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Raporty ekonomiczne
Sklepy zapłacą miliardy. Rząd wprowadza kosztowne zmiany dla handlu
Reklama
Reklama