Reklama
Rozwiń
Reklama

Rewolucja AI kosztuje fortunę. Firmy muszą znaleźć dodatkowe 2 bln dol.

Tempo wzrostu popytu na moc obliczeniową dla AI jest dziś ponad dwukrotnie szybsze niż przewiduje prawo Moore’a. Oznacza to ogromną presję na łańcuchy dostaw energii, chipów i chmury. Firmy muszą znaleźć aż 2 bln dol. dodatkowych przychodów.

Publikacja: 19.11.2025 04:13

Rewolucja AI kosztuje fortunę. Firmy muszą znaleźć dodatkowe 2 bln dol.

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie finansowe wyzwania stoją przed globalnym rynkiem AI w kontekście inwestycji i przychodów?
  • Dlaczego implementacje AI przynoszą różne wyniki dla firm na różnych etapach zaawansowania technologicznego?
  • Jakie jest podejście do AI w Polsce w kontekście świadomości i wdrożeń?
  • Jak AI, komputery kwantowe i humanoidalne roboty kształtują przyszłość technologii i gospodarki globalnej?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

Z taką rewolucją technologiczną świat jeszcze się nie zderzył. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na moc obliczeniową napędzaną przez sztuczną inteligencję, globalny rynek do końca tej dekady będzie potrzebował inwestycji rzędu 500 mld dol. i 2 bln dodatkowych przychodów – wynika z raportu Bain & Company, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.

Złamane prawo Moore’a

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
„Niezatrudnialni”. Pracodawcy nieufni wobec Zetek
Raporty ekonomiczne
Kto zyskuje na sprzedaży uprawnień do emisji CO2? Jest rozliczenie ETS
Raporty ekonomiczne
Rozkręca się kolejowe starcie o pasażera
Raporty ekonomiczne
Gorąca jesień w branży gier. Wiemy, co szykują studia z Polski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Raporty ekonomiczne
Szklany sufit ma się dobrze. Mało kobiet w zarządach
Reklama
Reklama