Reklama

Rosną globalne ambicje polskich firm kosmetycznych

Już nie tylko znane od lat spółki z tradycjami, ale również młode marki z rynku urody szukają szans rozwoju za granicą. Potwierdza to rosnący eksport kosmetyków, który w zeszłym roku sięgnął 6 mld euro.

Publikacja: 12.12.2025 04:03

Rosną globalne ambicje polskich firm kosmetycznych

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie są globalne ambicje polskich firm kosmetycznych?
  • Dlaczego eksport jest motorem rozwoju polskiej branży kosmetycznej?
  • Jakie strategie konkurencyjności stosują polskie firmy na rynkach zagranicznych?
  • Jakie wyzwania stoją przed młodymi polskimi markami wchodzącymi na rynki międzynarodowe?
  • Dlaczego skoordynowana promocja eksportu jest kluczowa dla polskiej branży kosmetycznej?
Pozostało jeszcze 95% artykułu

– Jako branża kosmetyczna mamy ogromny potencjał, który jesteśmy w stanie przekuć na silną markę Made in Poland, także z korzyścią dla innych branż – twierdzi Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (PZPK), Kosmetyczni.pl. Ten promocyjny potencjał branży urody potwierdzają też wyniki polskiego eksportu kosmetyków, którego wartość wzrosła w 2024 r. do 6 mld euro, czyli o 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, że zagraniczna sprzedaż kosmetyków Made in Poland rosła w minionym roku ponad czterokrotnie szybciej niż nasz cały eksport towarów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Miliardy na procenty. Mocne alkohole wyprzedziły w Polsce piwo
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Raporty ekonomiczne
Bogaty w dotacje firmowy koniec roku
Raporty ekonomiczne
Elektryki nie tak szybko? Bruksela pod presją
Raporty ekonomiczne
EKF: Nie zmarnować dobrego czasu dla polskiej gospodarki
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Raporty ekonomiczne
Kierowcy wrócili na czoło listy najbardziej deficytowych zawodów. Kogo jeszcze szukają firmy?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama