Aktualizacja: 03.07.2025 22:52 Publikacja: 25.10.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Analizując prawo do wolnych wyborów do ciała ustawodawczego i organizację wyborów za granicą, Trybunał ten zauważył, że co do wyboru systemu wyborczego układające się państwa dysponują szerokim marginesem uznania w tej mierze. Artykuł 3 protokołu nr 1 do konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, sporządzonego w Paryżu 20 marca 1952 r. oraz sporządzonego w Strasburgu 16 września 1963 r. (DzU z 1995 r., nr 36, poz. 175 z późn. zm.), nie posuwa się dalej niż nakazanie „wolnych” wyborów przeprowadzanych „w rozsądnych odstępach czasu”, „opartych na tajnym głosowaniu” oraz „w warunkach zapewniających swobodę wyrażania opinii ludności”.
Stymulowana politycznie, przedłużająca się niepewność wyników wyborów podcina gałąź najbardziej wrażliwej sfery...
Koncepcja wyboru sędziów do Krajowej Rady Sądownictwa (KRS) przez polityków jest niezgodna z porządkiem konstytu...
Sądownictwo potrzebuje prawdziwej reformy i dopływu świeżej krwi, a nie rozdrapywania sporów i dryfowania do kol...
Systemy AI przeznaczone do wykorzystywania przez organy wymiaru sprawiedliwości to systemy wysokiego ryzyka.
System szkolenia prokuratorów musi się cechować elastycznością, atrakcyjnością tematyki i istotną przewagą eleme...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas