W tym roku taką informację na swój profil w PUE/eZUS otrzyma ponad 3,3 mln płatników składek.
Co znajdzie się w wiadomości? Rzecznik ZUS Wojciech Dąbrówka wyjaśnia, iż płatnik, który rozliczał i wpłacał składki w 2024 roku, otrzyma informację, czy na jego koncie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych jest nadpłata, niedopłata czy też saldo zerowe. - W informacji podamy również, w jakiej wysokości płatnik przekazał wpłaty w roku 2024 i jakie należności rozliczyliśmy tymi wpłatami. Płatnicy, którzy spłacają zadłużenie w ratach, otrzymają informację o kwocie, która pozostała jeszcze do spłaty" - dodaje.
Rzecznik przypomina również, że jeżeli płatnik nie jest w stanie jednorazowo spłacić zadłużenia, to może złożyć wniosek o rozłożenie należności na raty. - Zachęcamy do skorzystania ze wsparcia doradców do spraw ulg i umorzeń. Doradcy przedstawią najkorzystniejsze warunki spłaty zadłużenia, pomogą wypełnić wniosek i skompletować niezbędne dokumenty – zachęca Wojciech Dąbrówka.
Jak przy tym zaznacza, w przypadku nadpłaty płatnik może pomniejszyć kwotę bieżącej wpłaty w najbliższym terminie kolejnej płatności składek. Może również wystąpić z wnioskiem o zwrot środków (wniosek RZS-P). Pieniądze trafią wówczas na rachunek bankowy zapisany na koncie płatnika w ZUS.