Spalinowe Audi A6 teraz dostępne w „klasycznej” wersji. Są już polskie ceny

Audi A6 w wersji spalinowej jest już dostępne nie tylko jako kombi, ale i w wersji sedan. Niemiecka „klasa biznes” z trójbryłowym nadwoziem kosztuje co najmniej 241 000 zł.

Publikacja: 23.04.2025 01:42

Audi A6 sedan startuje od 241 tys. zł z bazowym, 204 konnym silnikiem benzynowym

Audi A6 sedan startuje od 241 tys. zł z bazowym, 204 konnym silnikiem benzynowym

Foto: mat. prasowe

Z roku na rok na rynku widać coraz mniej modeli z nadwoziem typu sedan. Nie ma już ani Volkswagena Passata w takiej wersji, a następca Audi A4 - czyli A5 - może być albo „kombiakiem”, albo liftbackiem. Ale - na szczęście dla tradycjonalistów - w klasie wyższej trójbryłowe auta trzymają się mocno. Cała „wielka trójka” odwiecznych, niemieckich rywali, czyli BMW 5, Mercedes E i Audi A6, jest dostępna jako limuzyny. Ten ostatni model w najnowszej odsłonie właśnie ujrzał światło dzienne.

Czytaj więcej

Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi

Stylistyka nie szokuje - trzeba jednak przyznać, że takie A6 prezentuje się niezwykle elegancko. To bardzo klasyczny sedan. Nie próbuje udawać liftbacka czy SUV-a. Nie jest też zbyt krzykliwy. Co ciekawe, na pierwszych opublikowanych zdjęciach widać egzemplarz bez usportowionego pakietu S-Line. Sedan mierzy 4,99 m, czyli 6 cm więcej niż w przypadku poprzedniej generacji. Rozstaw osi niemal się nie zmienił - to 2,93 m.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

A6 sedan wyróżnia się świetnym współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,23. To oznacza, że nigdy w historii nie było tak aerodynamicznego, spalinowego Audi. Lepsze (Cx=0,21) jest tylko elektryczne A6 e-tron, ale jedynie w wersji z kamerami zamiast lusterek bocznych. Bagażnik sedana ma pojemność 492 litrów. Dla odmiany, kombi pomieści 503 litrów bagażu.

Czym jeszcze wyróżnia się nowe A6? Jego kokpit z trzema ekranami (ten przed pasażerem występuje w opcji) jest taki sam w sedanie, jak w Avancie - budzi kontrowersje wśród tradycjonalistów, ale bywa też chwalony za logiczną obsługę. „Dyrektorskie” Audi ma przekonywać podczas jazdy świetnym wyciszeniem (nawet o 30 proc. lepszym niż w poprzedniku), uzyskanym m.in. za sprawą lepszego wytłumienia szyb, a także zmodyfikowanych mocowań silnika i skrzyni.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

Gama silników A6 Limousine składa się z: wysokoprężnego motoru 2.0 TDI (204 KM i 400 Nm) z układem mild hybrid, dostępnego z napędem na przód i na cztery koła Quattro, silnika benzynowego 2.0 TFSI (również 204 KM, 340 Nm, tylko napęd na przód) oraz z napędzanej bezołowiową jednostki 3.0 TFSI (367 KM, 550 Nm, seryjne Quattro).

Czytaj więcej

Audi znów zmienia oznaczenia modeli. Ostatnie zmiany nie spodobały się klientom

Bazowy diesel przyspiesza do setki w 7,8 s z napędem na przód i w 6,9 s z napędem na cztery koła. Motor 2.0 TFSI potrzebuje na to 8,2 s, a 3.0 - tylko 4,7 s. Później gamę uzupełni jeszcze Audi S6. Każda wersja ma w standardzie skrzynię automatyczną S tronic. Przekładnia ręczna nie jest oferowana.

Nowe Audi A6 limuzyna można zamówić z 6-cylindrowym benzynowym silnikiem

Ile kosztuje nowe Audi A6 sedan? Ceny startują od 241 000 zł za bazowego „benzyniaka”. Diesel z napędem na przód to wydatek od 269 900 zł, a z napędem Quattro został wyceniony na 282 400 zł. 367-konna wersja kosztuje od 340 600 zł. Dla porównania, Avant jest droższy o 12 500 zł (start od 253 500 zł). W wyposażeniu seryjnym A6 znajdziemy m.in. kamerę cofania, system bezkluczykowy, nawigację, ładowarkę bezprzewodową do smartfona i adaptacyjnego asystenta prędkości.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

Lista opcji jest jednak niezwykle długa - od pakietu stylistycznego S-line i większych felg (w standardzie: 17 cali przy napędzie na przód i 18 przy Quattro), przez audio z 20. głośnikami, aż po skrętną oś tylną i zawieszenie pneumatyczne. Na fakturze można zobaczyć nawet kwotę z piątką na początku. Sedan z pewnością nie będzie hitem sprzedaży w przypadku A6, a większość klientów zdecyduje się na kombi. Dobrze jednak widzieć, że tradycja wciąż ma się dobrze. To w końcu powinien być konserwatywny segment rynku.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

Premiery
Powstał limitowany model Mercedesa klasy G w stylu lat 80. Wygląda fenomenalnie
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Premiery
Mercedes modernizuje swoją flagową limuzynę. Ale jej ceny pozostają bez zmian
Premiery
Legendarne Renault powraca w nowej wersji. "Piątka" turbo już nie ma turbo
Premiery
Sedany jeszcze nie umarły. Propozycja Volvo zaskakuje mocą, zasięgiem i ceną
Premiery
Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian