Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?

Możliwość weryfikacji treści przed publikacją w sieci, kary umowne za reklamowanie konkurencyjnych produktów, sposób oznaczenia treści w internecie - o tym powinny pamiętać firmy, które decydują się na rozpoczęcie współpracy reklamowej z influencerami.

Publikacja: 05.01.2025 15:16

Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?

Foto: Adobe Stock

Działalność reklamowa influencerów wzrasta wraz z popularnością platform internetowych, a influencer marketing stał się popularnym narzędziem, po które sięgają marki. Budując swoją społeczność w social mediach influencer nawiązuje relację z odbiorcą, której brakuje w przypadku tradycyjnych reklam. Dzięki nawiązaniu współpracy z influencerem, którego odbiorcy pasują do grupy docelowej marki, reklama zwróci uwagę potencjalnych klientów. Działalność twórców internetowych ma duże znaczenie marketingowe, jednak przy zawieraniu umowy przewidującej współpracę trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach, żeby współdziałanie przebiegało zgodnie z oczekiwaniami marki.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Co czeka przedsiębiorców w 2025 r. Nie tylko deregulacja
ABC Firmy
Zmiany w PKD od 1 stycznia 2025 r. Firmy muszą się dostosować
ABC Firmy
Nowe przepisy ws. rozliczania prądu. Przedsiębiorcy mogą mieć problem
ABC Firmy
e-Doręczenia od 1 stycznia 2025. Nowy obowiązek dotyczy też przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
ABC Firmy
„Ustawa Kamilka” komplikuje działalność firm. Chodzi o warsztaty i praktyki dla młodych
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay