Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?

Możliwość weryfikacji treści przed publikacją w sieci, kary umowne za reklamowanie konkurencyjnych produktów, sposób oznaczenia treści w internecie - o tym powinny pamiętać firmy, które decydują się na rozpoczęcie współpracy reklamowej z influencerami.

Publikacja: 05.01.2025 15:16

Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?

Foto: Adobe Stock

Działalność reklamowa influencerów wzrasta wraz z popularnością platform internetowych, a influencer marketing stał się popularnym narzędziem, po które sięgają marki. Budując swoją społeczność w social mediach influencer nawiązuje relację z odbiorcą, której brakuje w przypadku tradycyjnych reklam. Dzięki nawiązaniu współpracy z influencerem, którego odbiorcy pasują do grupy docelowej marki, reklama zwróci uwagę potencjalnych klientów. Działalność twórców internetowych ma duże znaczenie marketingowe, jednak przy zawieraniu umowy przewidującej współpracę trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach, żeby współdziałanie przebiegało zgodnie z oczekiwaniami marki.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
NSA: Nałęczów Zdrój wygrał sądową batalię o rejestrację znaku perlage
ABC Firmy
Fatalna legislacja może zaprowadzić przedsiębiorców do więzienia. Oto przykład
ABC Firmy
Deregulacja od reklam na zabytkach po elektroniczną formę dokumentową? Nowe propozycje
ABC Firmy
Deregulacja w turystyce. Rząd pokazał projekt
ABC Firmy
Przedsiębiorców czekają ważne zmiany. Nowe przepisy zaczną obowiązywać w czerwcu
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem