Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?

Możliwość weryfikacji treści przed publikacją w sieci, kary umowne za reklamowanie konkurencyjnych produktów, sposób oznaczenia treści w internecie - o tym powinny pamiętać firmy, które decydują się na rozpoczęcie współpracy reklamowej z influencerami.

Publikacja: 05.01.2025 15:16

Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?

Foto: Adobe Stock

Działalność reklamowa influencerów wzrasta wraz z popularnością platform internetowych, a influencer marketing stał się popularnym narzędziem, po które sięgają marki. Budując swoją społeczność w social mediach influencer nawiązuje relację z odbiorcą, której brakuje w przypadku tradycyjnych reklam. Dzięki nawiązaniu współpracy z influencerem, którego odbiorcy pasują do grupy docelowej marki, reklama zwróci uwagę potencjalnych klientów. Działalność twórców internetowych ma duże znaczenie marketingowe, jednak przy zawieraniu umowy przewidującej współpracę trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach, żeby współdziałanie przebiegało zgodnie z oczekiwaniami marki.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Będą zmiany w przetargach. Rząd: nowe rozwiązanie ma charakter rewolucyjny
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
ABC Firmy
W fundacji rodzinnej lepszy ślub niż rozwód? Prorodzinny skutek przepisów
ABC Firmy
Airbnb poniosła porażkę w sporze o swój znak. Jest wyrok Sądu UE
ABC Firmy
Zbliża się ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o ceny prądu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
ABC Firmy
Dwa lata fundacji rodzinnych. To narzędzie sukcesji czy obchodzenia prawa?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont