Aktualizacja: 21.04.2021 02:00 Publikacja: 21.04.2021 02:00
Foto: Adobe Stock
Regulacje dotyczące możliwości milczącego załatwienia sprawy administracyjnej ustawodawca dodał do k.p.a. na podstawie przepisów ustawy z 7 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2017 r., poz. 935); zgodnie z jej art. 18 ustawa weszła w życie 1 czerwca 2017 r. Wedle założeń projektu tej ustawy (druk sejmowy nr 1183) instytucja milczącego załatwienia sprawy miała na celu przyspieszenie i uproszczenie postępowania administracyjnego, a także usprawnienie i zmniejszenie kosztów funkcjonowania administracji. Miała stanowić alternatywę dla klasycznego modelu zakończenia postępowania administracyjnego decyzją. Podano też, że milczące załatwienie sprawy polega na wprowadzeniu rodzaju fikcji pozytywnego załatwienia sprawy przez organ administracji publicznej – „milczenie" organu po upływie ustawowego terminu na załatwienie sprawy uznaje się za jej załatwienie w sposób uwzględniający w całości żądanie strony.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas