Z kontekstu podanego stanu faktycznego należy wnioskować, że gmina wystawiała faktury z tytułu umów dzierżawy mienia samorządowego. Niewątpliwie gmina jako jednostka samorządu ma prawną możliwość gospodarować własnym mieniem. W tym zakresie na uwagę zasługuje choćby art. 13 ust. 1 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 1899 ze zm.). Z jego treści wynika zaś, że z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z ustaw, nieruchomości mogą być przedmiotem obrotu. W szczególności nieruchomości mogą być przedmiotem sprzedaży, zamiany i zrzeczenia się, oddania w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczenia, oddania w trwały zarząd, a także mogą być obciążane ograniczonymi prawami rzeczowymi, wnoszone jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek, przekazywane jako wyposażenie tworzonych przedsiębiorstw państwowych oraz jako majątek tworzonych fundacji.