Reklama
Rozwiń

Co daje rozprawa administracyjna

Zastosowanie w praktyce rozprawy administracyjnej może przyspieszyć załatwienie sprawy.

Publikacja: 30.05.2022 22:42

Co daje rozprawa administracyjna

Foto: Adobe Stock

Przepisy nie zawierają legalnej definicji rozprawy administracyjnej. Przyjmuje, że jest to prawna forma działania administracji, stosowana w toku postępowania administracyjnego lub podatkowego, która ma na celu skonfrontowanie stron postępowania i rozpoznanie materiału dowodowego. Funkcja rozprawy administracyjnej została wskazana w art. 89 § 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm. oraz w art. 200a ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 z późn. zm.; dalej: o.p.).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?