Wojewódzki inspektor ochrony środowiska zarządził po przeprowadzonej kontroli, ażeby spółka z o.o., właściciel hipermarketu, skorygowała sprawozdanie o zmarnowanej żywności w 2020 r. W swoim sprawozdaniu stwierdziła bowiem, że nie zmarnowała ani kilograma, wobec czego nie musiała uiszczać opłaty za marnowanie żywności.
WIOŚ ustalił natomiast, że w 2020 r. w hipermarkecie zmarnowano 70 tys. kg produktów żywnościowych. Przekazano je jako odpad, chociaż przed wycofaniem ich z obrotu spełniały wymogi prawa żywnościowego. W świetle przepisów polskiego i europejskiego prawa żywnościowego (składają się na nie ustawa z 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, ustawa z 2019 r. o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz rozporządzenie UE z 2002 r.) niewłaściwe wykonywanie obowiązków sprawozdawczych oraz nieuiszczenie opłaty za marnowanie żywności są również podstawą do wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej.