Aktualizacja: 05.07.2025 23:37 Publikacja: 10.08.2022 08:15
Foto: Adobe Stock
Wojewódzki inspektor ochrony środowiska zarządził po przeprowadzonej kontroli, ażeby spółka z o.o., właściciel hipermarketu, skorygowała sprawozdanie o zmarnowanej żywności w 2020 r. W swoim sprawozdaniu stwierdziła bowiem, że nie zmarnowała ani kilograma, wobec czego nie musiała uiszczać opłaty za marnowanie żywności.
WIOŚ ustalił natomiast, że w 2020 r. w hipermarkecie zmarnowano 70 tys. kg produktów żywnościowych. Przekazano je jako odpad, chociaż przed wycofaniem ich z obrotu spełniały wymogi prawa żywnościowego. W świetle przepisów polskiego i europejskiego prawa żywnościowego (składają się na nie ustawa z 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, ustawa z 2019 r. o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz rozporządzenie UE z 2002 r.) niewłaściwe wykonywanie obowiązków sprawozdawczych oraz nieuiszczenie opłaty za marnowanie żywności są również podstawą do wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej.
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas