Wycofanie przez sklep produktów z obrotu to nie jest jego marnowanie

Galopujący wzrost cen żywności zwielokrotnił konieczność zapobiegania jej nieuzasadnionemu wyrzucaniu.

Publikacja: 10.08.2022 08:15

Wycofanie przez sklep produktów z obrotu to nie jest jego marnowanie

Foto: Adobe Stock

Wojewódzki inspektor ochrony środowiska zarządził po przeprowadzonej kontroli, ażeby spółka z o.o., właściciel hipermarketu, skorygowała sprawozdanie o zmarnowanej żywności w 2020 r. W swoim sprawozdaniu stwierdziła bowiem, że nie zmarnowała ani kilograma, wobec czego nie musiała uiszczać opłaty za marnowanie żywności.

WIOŚ ustalił natomiast, że w 2020 r. w hipermarkecie zmarnowano 70 tys. kg produktów żywnościowych. Przekazano je jako odpad, chociaż przed wycofaniem ich z obrotu spełniały wymogi prawa żywnościowego. W świetle przepisów polskiego i europejskiego prawa żywnościowego (składają się na nie ustawa z 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, ustawa z 2019 r. o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz rozporządzenie UE z 2002 r.) niewłaściwe wykonywanie obowiązków sprawozdawczych oraz nieuiszczenie opłaty za marnowanie żywności są również podstawą do wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Następca prawny dziedziczy powinności, ale też przywileje
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Administracja
Czy w hotelu można wydzielić odrębne lokale?
Administracja
Czas przygotować sprawozdania roczne
Administracja
Plany, które wpłyną na ceny gruntów. I możliwości zabudowy
Administracja
Jak sprawdzić, czy grunt jest wart swojej ceny?