Reklama
Rozwiń
Reklama

Wycofanie przez sklep produktów z obrotu to nie jest jego marnowanie

Galopujący wzrost cen żywności zwielokrotnił konieczność zapobiegania jej nieuzasadnionemu wyrzucaniu.

Publikacja: 10.08.2022 08:15

Wycofanie przez sklep produktów z obrotu to nie jest jego marnowanie

Foto: Adobe Stock

Wojewódzki inspektor ochrony środowiska zarządził po przeprowadzonej kontroli, ażeby spółka z o.o., właściciel hipermarketu, skorygowała sprawozdanie o zmarnowanej żywności w 2020 r. W swoim sprawozdaniu stwierdziła bowiem, że nie zmarnowała ani kilograma, wobec czego nie musiała uiszczać opłaty za marnowanie żywności.

WIOŚ ustalił natomiast, że w 2020 r. w hipermarkecie zmarnowano 70 tys. kg produktów żywnościowych. Przekazano je jako odpad, chociaż przed wycofaniem ich z obrotu spełniały wymogi prawa żywnościowego. W świetle przepisów polskiego i europejskiego prawa żywnościowego (składają się na nie ustawa z 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, ustawa z 2019 r. o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz rozporządzenie UE z 2002 r.) niewłaściwe wykonywanie obowiązków sprawozdawczych oraz nieuiszczenie opłaty za marnowanie żywności są również podstawą do wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Gmina nie musi odbierać odpadów bezpośrednio z nieruchomości
Administracja
Przeniesienie pracownika samorządowego do innej jednostki samorządu
Administracja
Wójt samodzielnie nie zaciągnie zobowiązania wykraczającego poza rok budżetowy
Administracja
Skutki zrzeczenia się odwołania od decyzji administracyjnej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Administracja
Gmina nie musi zapewniać odbioru śmieci spod posesji przez cały rok
Reklama
Reklama