Nie można wymagać więcej, niż wynika to z przepisów

Miasto nie może nakładać na właścicieli budynków dodatkowych obowiązków poza określone w ustawie.

Publikacja: 07.09.2022 10:54

Nie można wymagać więcej, niż wynika to z przepisów

Foto: Adobe Stock

Rada miejska podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta.

W trakcie badania legalności uchwały wojewoda stwierdził, że została ona podjęta z istotnym naruszeniem prawa, i stwierdził nieważność uchwały. Zdaniem wojewody, ustanawiając obowiązek likwidowania śliskości na chodnikach wzdłuż nieruchomości, a także sprzątania materiałów użytych do likwidowania śliskości, rada miejska dokonała powtórzenia i modyfikacji powinności z art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy o porządku i czystości w gminie. Dodatkowo kwestionowane rozwiązania rozszerzono na wszystkie chodniki, podczas gdy ustawodawca wskazuje tylko chodniki spełniające określone w nim warunki. Rada miejska wniosła skargę na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, twierdząc, że wojewoda nie uwzględnił nowelizacji ucpg, która upoważniła do wprowadzenia innych obowiązków dotyczących utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości niż te wymienione w art. 4 ust. 2 ucpg.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Reklama
Reklama