Nie można wymagać więcej, niż wynika to z przepisów

Miasto nie może nakładać na właścicieli budynków dodatkowych obowiązków poza określone w ustawie.

Publikacja: 07.09.2022 10:54

Nie można wymagać więcej, niż wynika to z przepisów

Foto: Adobe Stock

Rada miejska podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta.

W trakcie badania legalności uchwały wojewoda stwierdził, że została ona podjęta z istotnym naruszeniem prawa, i stwierdził nieważność uchwały. Zdaniem wojewody, ustanawiając obowiązek likwidowania śliskości na chodnikach wzdłuż nieruchomości, a także sprzątania materiałów użytych do likwidowania śliskości, rada miejska dokonała powtórzenia i modyfikacji powinności z art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy o porządku i czystości w gminie. Dodatkowo kwestionowane rozwiązania rozszerzono na wszystkie chodniki, podczas gdy ustawodawca wskazuje tylko chodniki spełniające określone w nim warunki. Rada miejska wniosła skargę na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, twierdząc, że wojewoda nie uwzględnił nowelizacji ucpg, która upoważniła do wprowadzenia innych obowiązków dotyczących utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości niż te wymienione w art. 4 ust. 2 ucpg.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Nie ma narzędzi do walki o wychowanie w trzeźwości
Administracja
Charakter i przebieg transakcji ma wpływ na opodatkowanie
Administracja
Cała administracja powinna walczyć o trzeźwość narodu
Administracja
Po co nam lasy miejskie?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Administracja
Urzędnik musi pilnować, co wysyła do obywatela