Decyzja administracyjna – co to jest

Decyzje administracyjne są podstawowym elementem obrotu prawnego. Zgodnie z zasadami budowania zaufania do organów administracji publicznej i informowania stron należy zwracać uwagę na przejrzystość, klarowność oraz  celowość formułowania decyzji w języku prostym i zrozumiałym dla obywatela.

Publikacja: 31.01.2023 02:00

Decyzja administracyjna – co to jest

Foto: Adobe Stock

Kodeks postępowania administracyjnego w art. 107 zawiera elementy decyzji administracyjnej. W ostatnich latach przepis ten został zmodyfikowany i przeredagowany  poprzez określenie nowej treści pouczenia zawartego w decyzji, w stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego, sprzeciw od decyzji lub skarga do sądu administracyjnego. Ponadto od 5 października 2021 r. decyzja może zostać podpisana tradycyjnie podpisem odręcznym oraz podpisem elektronicznym.

Czytelne i zrozumiałe

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Następca prawny dziedziczy powinności, ale też przywileje
Administracja
Czy w hotelu można wydzielić odrębne lokale?
Administracja
Czas przygotować sprawozdania roczne
Administracja
Plany, które wpłyną na ceny gruntów. I możliwości zabudowy
Administracja
Jak sprawdzić, czy grunt jest wart swojej ceny?