Decyzja administracyjna – co to jest

Decyzje administracyjne są podstawowym elementem obrotu prawnego. Zgodnie z zasadami budowania zaufania do organów administracji publicznej i informowania stron należy zwracać uwagę na przejrzystość, klarowność oraz  celowość formułowania decyzji w języku prostym i zrozumiałym dla obywatela.

Publikacja: 31.01.2023 02:00

Decyzja administracyjna – co to jest

Foto: Adobe Stock

Kodeks postępowania administracyjnego w art. 107 zawiera elementy decyzji administracyjnej. W ostatnich latach przepis ten został zmodyfikowany i przeredagowany  poprzez określenie nowej treści pouczenia zawartego w decyzji, w stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego, sprzeciw od decyzji lub skarga do sądu administracyjnego. Ponadto od 5 października 2021 r. decyzja może zostać podpisana tradycyjnie podpisem odręcznym oraz podpisem elektronicznym.

Czytelne i zrozumiałe

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jak usprawnić administrację publiczną
Administracja
W jaki sposób mierzyć efektywność działań administracji publicznej?
Administracja
Wypłata nauczycielom świadczeń zdrowotnych – obowiązki podatkowe gminy
Administracja
Czy miasto odliczy VAT od wdrożenia Inteligentnego Systemu Transportowego?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Administracja
Dotacje z Unii na ekologiczny transport