Decyzja administracyjna – co to jest

Decyzje administracyjne są podstawowym elementem obrotu prawnego. Zgodnie z zasadami budowania zaufania do organów administracji publicznej i informowania stron należy zwracać uwagę na przejrzystość, klarowność oraz  celowość formułowania decyzji w języku prostym i zrozumiałym dla obywatela.

Publikacja: 31.01.2023 02:00

Decyzja administracyjna – co to jest

Foto: Adobe Stock

Kodeks postępowania administracyjnego w art. 107 zawiera elementy decyzji administracyjnej. W ostatnich latach przepis ten został zmodyfikowany i przeredagowany  poprzez określenie nowej treści pouczenia zawartego w decyzji, w stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego, sprzeciw od decyzji lub skarga do sądu administracyjnego. Ponadto od 5 października 2021 r. decyzja może zostać podpisana tradycyjnie podpisem odręcznym oraz podpisem elektronicznym.

Czytelne i zrozumiałe

Pozostało 95% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Administracja
Pieniądze na nowe miejsca dla przedszkolaków i rozwijanie kompetencji nauczycieli
Administracja
Jak podzielić nieruchomość – 14 pytań i odpowiedzi
Administracja
Teresa Siudem: System kaucyjny od stycznia. Czy gminy mają się czego obawiać?
Administracja
System kaucyjny od stycznia 2025. Jak przygotować się do zmian?
Administracja
Rzeka zabrała część nieruchomości. Kiedy przysługuje odszkodowanie?