Reklama

Decyzja administracyjna – co to jest

Decyzje administracyjne są podstawowym elementem obrotu prawnego. Zgodnie z zasadami budowania zaufania do organów administracji publicznej i informowania stron należy zwracać uwagę na przejrzystość, klarowność oraz  celowość formułowania decyzji w języku prostym i zrozumiałym dla obywatela.

Publikacja: 31.01.2023 02:00

Decyzja administracyjna – co to jest

Foto: Adobe Stock

Kodeks postępowania administracyjnego w art. 107 zawiera elementy decyzji administracyjnej. W ostatnich latach przepis ten został zmodyfikowany i przeredagowany  poprzez określenie nowej treści pouczenia zawartego w decyzji, w stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego, sprzeciw od decyzji lub skarga do sądu administracyjnego. Ponadto od 5 października 2021 r. decyzja może zostać podpisana tradycyjnie podpisem odręcznym oraz podpisem elektronicznym.

Czytelne i zrozumiałe

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Przeniesienie pracownika samorządowego na wyższe stanowisko
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy ma prawo do awansu?
Administracja
WSA: W referendum lokalnym można zapytać mieszkańców o wiatraki
Administracja
Podmiot zatrudniający czasami pośredniczy w wypłacie transferowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Administracja
Teresa Siudem: Przestępstwa przetargowe w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama