Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Pracownik, który po umowie próbnej zawiera stałą, nie musi ponownie składać oświadczenia PIT-2.

Publikacja: 31.10.2023 02:00

Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Foto: Adobe Stock

Z osobami przyjmowanymi do pracy w urzędzie zawieramy dwie umowy próbne. Jeżeli się sprawdzą, podpisujemy z nimi umowę na czas określony. Czy jeżeli jest ciągłość zatrudnienia, to pracownik musi ponownie składać oświadczenie PIT-2? – pyta czytelniczka.

Nie musi. Wystarczy, że złożył już wcześniej, przy zawieraniu umowy na czas próbny. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Ustosunkowało się w nich do pytania o pracownika, który ma umowę próbną na trzy miesiące, a następnie podpisuje umowę na czas określony. Jest to nowa umowa, nie aneks. Czy wymagany jest oddzielny PIT-2?

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jak zaskarżyć informację o naborze na stanowisko urzędnicze
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Administracja
Konkurs pod konkretną osobę? Sąd stwierdził bezskuteczność naboru
Administracja
Środki unijne na drogi, ścieżki rowerowe i miejską mobilność
Administracja
Jak ograniczyć biurokrację przy tworzeniu prawa
Administracja
Czy muzeum, nabywając dzieło sztuki, musi pobierać podatek u źródła