Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Pracownik, który po umowie próbnej zawiera stałą, nie musi ponownie składać oświadczenia PIT-2.

Publikacja: 31.10.2023 02:00

Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Foto: Adobe Stock

Z osobami przyjmowanymi do pracy w urzędzie zawieramy dwie umowy próbne. Jeżeli się sprawdzą, podpisujemy z nimi umowę na czas określony. Czy jeżeli jest ciągłość zatrudnienia, to pracownik musi ponownie składać oświadczenie PIT-2? – pyta czytelniczka.

Nie musi. Wystarczy, że złożył już wcześniej, przy zawieraniu umowy na czas próbny. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Ustosunkowało się w nich do pytania o pracownika, który ma umowę próbną na trzy miesiące, a następnie podpisuje umowę na czas określony. Jest to nowa umowa, nie aneks. Czy wymagany jest oddzielny PIT-2?

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami