Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Pracownik, który po umowie próbnej zawiera stałą, nie musi ponownie składać oświadczenia PIT-2.

Publikacja: 31.10.2023 02:00

Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Foto: Adobe Stock

Z osobami przyjmowanymi do pracy w urzędzie zawieramy dwie umowy próbne. Jeżeli się sprawdzą, podpisujemy z nimi umowę na czas określony. Czy jeżeli jest ciągłość zatrudnienia, to pracownik musi ponownie składać oświadczenie PIT-2? – pyta czytelniczka.

Nie musi. Wystarczy, że złożył już wcześniej, przy zawieraniu umowy na czas próbny. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Ustosunkowało się w nich do pytania o pracownika, który ma umowę próbną na trzy miesiące, a następnie podpisuje umowę na czas określony. Jest to nowa umowa, nie aneks. Czy wymagany jest oddzielny PIT-2?

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Reklama
Reklama