Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Pracownik, który po umowie próbnej zawiera stałą, nie musi ponownie składać oświadczenia PIT-2.

Publikacja: 31.10.2023 02:00

Podpisując kolejną umowę o pracę w urzędzie, nie trzeba wypełniać PIT-2

Foto: Adobe Stock

Z osobami przyjmowanymi do pracy w urzędzie zawieramy dwie umowy próbne. Jeżeli się sprawdzą, podpisujemy z nimi umowę na czas określony. Czy jeżeli jest ciągłość zatrudnienia, to pracownik musi ponownie składać oświadczenie PIT-2? – pyta czytelniczka.

Nie musi. Wystarczy, że złożył już wcześniej, przy zawieraniu umowy na czas próbny. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Ustosunkowało się w nich do pytania o pracownika, który ma umowę próbną na trzy miesiące, a następnie podpisuje umowę na czas określony. Jest to nowa umowa, nie aneks. Czy wymagany jest oddzielny PIT-2?

Pozostało 80% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Kto odpowiada za ochronę ludności cywilnej?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Administracja
Ochrona ludności w czasach spokojnych – nowe obowiązki samorządów
Administracja
Szkoda planistyczna. Kiedy właściciel ma prawo do odszkodowania?
Administracja
Od kiedy liczyć wypłaty dla strażaków-ratowników?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Administracja
Na wybrane gminy Opolszczyzny i województwa łódzkiego czekają pieniądze z KPO
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska