Aktualizacja: 13.07.2025 00:28 Publikacja: 05.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Nowa marka motoryzacyjna może powstać podczas rozwoju przedsiębiorstwa. Tak bywało dawniej, gdy nazwy przedsiębiorstw produkujących automobile wywodziły się od nazwisk ich założycieli (Walter Owen Bentley, Charles Rolls i Henry Royce, Ettore Bugatti, Enzo Ferrari, Ferruccio Lamborghini, Henry Ford, Wilhelm Maybach, Ferdinand Porsche, Walter Percy Chrysler). Inne marki powstawały od skrótów nazw związanych z miejscem ich produkcji (BMW – Bayerische Motoren Werke, FIAT – Fabbrica Italiana di Automobili Torino, SEAT – Sociedad Española de Automóviles de Turismo). Niektóre marki są dziełem pomysłu ich założycieli (Volvo po łacinie znaczy „toczę się”; Audi to łacińskie tłumaczenie nazwiska Horch, założyciela marki; marka Mercedes pochodzi od imienia Mercédès Jellinek, córki Emila Jellinka, generalnego przedstawiciela firmy Daimler, później Daimler-Benz AG). Etymologia innych marek wiązała się z działaniem strice marketingowym mającym na celu wyodrębnieniu marek segmentu premium (np. Lexus wykreowany przez Toyotę, Acura przez Hondę, Infiniti przez Nissana). Niektóre marki zostały stworzone z oznaczeń modeli aut danego producenta (np. DS jako submarka Citroëna, Genesis – Hyundaia, Cupra – SEATa).
Nieprzestrzeganie wymogów dotyczących usytuowania wiaty może skutkować koniecznością rozbiórki, karami finansowy...
Zanim położymy się na rozgrzanej słońcem plaży, warto zorientować się, jakie zasady na niej obowiązują. Okazuje...
Mandat za opalanie topless, zakaz wstępu dla psów, kara za picie alkoholu – wszystko to, jak pokazuje praktyka,...
Zastosowanie środka egzekucyjnego następuje z chwilą doręczenia bankowi zawiadomienia o zajęciu konta dłużnika,...
Do podjęcia uchwały wprowadzającej odstępstwo od zakazu spożywania alkoholu w określonym miejscu publicznym koni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas