Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

25 września wejdzie w życie ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Nakłada ona na podmioty zatrudniające co najmniej 50 osób obowiązki związane m.in. przygotowaniem i wdrożeniem wewnętrznych kanałów zgłoszeń.

Publikacja: 13.08.2024 04:30

Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

Foto: Adobe Stock

Nie wszystkie urzędy muszą wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych dla sygnalistów. Dobrą praktyką jest jednak opracowanie takiej procedury – niezależnie od liczby osób, które wykonują pracę zarobkową na rzecz urzędu. Procedurę zgłoszeń opracowuje dyrektor generalny/kierownik urzędu. Powinna ona stanowić załącznik do zarządzenia w zakresie zasad zgłaszania informacji o podejrzeniu nieprawidłowości. Należy go skonsultować ze związkami zawodowymi lub w przypadku braku związków zawodowych w urzędzie, z przedstawicielami pracowników.

Pozostało 84% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Kto odpowiada za ochronę ludności cywilnej?
Administracja
Ochrona ludności w czasach spokojnych – nowe obowiązki samorządów
Administracja
Szkoda planistyczna. Kiedy właściciel ma prawo do odszkodowania?
Administracja
Od kiedy liczyć wypłaty dla strażaków-ratowników?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Administracja
Na wybrane gminy Opolszczyzny i województwa łódzkiego czekają pieniądze z KPO
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką