Reklama

Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

25 września wejdzie w życie ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Nakłada ona na podmioty zatrudniające co najmniej 50 osób obowiązki związane m.in. przygotowaniem i wdrożeniem wewnętrznych kanałów zgłoszeń.

Publikacja: 13.08.2024 04:30

Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

Foto: Adobe Stock

Nie wszystkie urzędy muszą wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych dla sygnalistów. Dobrą praktyką jest jednak opracowanie takiej procedury – niezależnie od liczby osób, które wykonują pracę zarobkową na rzecz urzędu. Procedurę zgłoszeń opracowuje dyrektor generalny/kierownik urzędu. Powinna ona stanowić załącznik do zarządzenia w zakresie zasad zgłaszania informacji o podejrzeniu nieprawidłowości. Należy go skonsultować ze związkami zawodowymi lub w przypadku braku związków zawodowych w urzędzie, z przedstawicielami pracowników.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Jak wypromować markę urzędu?
Administracja
Jak dobrze zarządzać marką pracodawcy w administracji publicznej?
Administracja
Dyrektor izby skarbowej nie chciała degradacji. Co orzekł sąd?
Administracja
Zmiany w dostępie do zamówień publicznych. Kogo dotyczą wyłączenia?
Administracja
Teresa Siudem: Weryfikacja kompetencji urzędnika
Reklama
Reklama
Reklama