Reklama
Rozwiń

Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

25 września wejdzie w życie ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Nakłada ona na podmioty zatrudniające co najmniej 50 osób obowiązki związane m.in. przygotowaniem i wdrożeniem wewnętrznych kanałów zgłoszeń.

Publikacja: 13.08.2024 04:30

Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

Foto: Adobe Stock

Nie wszystkie urzędy muszą wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych dla sygnalistów. Dobrą praktyką jest jednak opracowanie takiej procedury – niezależnie od liczby osób, które wykonują pracę zarobkową na rzecz urzędu. Procedurę zgłoszeń opracowuje dyrektor generalny/kierownik urzędu. Powinna ona stanowić załącznik do zarządzenia w zakresie zasad zgłaszania informacji o podejrzeniu nieprawidłowości. Należy go skonsultować ze związkami zawodowymi lub w przypadku braku związków zawodowych w urzędzie, z przedstawicielami pracowników.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Wszystkie grzechy spółek komunalnych
Administracja
Członek zarządu „nie wykpi” się łatwo od odpowiedzialności
Administracja
Nadzorowanie radnych nie powinno ograniczać ich samodzielności
Administracja
Obywatelom nie można rzucać kłód pod nogi
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Administracja
Deweloper powinien ujawnić plan na zagospodarowanie całego osiedla
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń