Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

25 września wejdzie w życie ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Nakłada ona na podmioty zatrudniające co najmniej 50 osób obowiązki związane m.in. przygotowaniem i wdrożeniem wewnętrznych kanałów zgłoszeń.

Publikacja: 13.08.2024 04:30

Jak wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych w urzędzie?

Foto: Adobe Stock

Nie wszystkie urzędy muszą wdrażać procedurę zgłoszeń wewnętrznych dla sygnalistów. Dobrą praktyką jest jednak opracowanie takiej procedury – niezależnie od liczby osób, które wykonują pracę zarobkową na rzecz urzędu. Procedurę zgłoszeń opracowuje dyrektor generalny/kierownik urzędu. Powinna ona stanowić załącznik do zarządzenia w zakresie zasad zgłaszania informacji o podejrzeniu nieprawidłowości. Należy go skonsultować ze związkami zawodowymi lub w przypadku braku związków zawodowych w urzędzie, z przedstawicielami pracowników.

Pozostało 84% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Administracja
Jak gminy powinny przygotować się do reformy planistycznej?
Administracja
Teresa Siudem: Planistyczna karuzela dopiero przed nami
Administracja
Czy gmina może wynająć lokal bibliotece?
Administracja
Polska i Saksonia wzmocnią współpracę w zakresie edukacji, kultury i turystyki
Administracja
Kiedy płatnik może wnioskować o stwierdzenie nadpłaty podatku u źródła?
Administracja
Zabezpieczenie źródła trzeba uwzględnić w rozliczeniu CIT