Aktualizacja: 25.02.2025 08:58 Publikacja: 25.02.2025 05:50
Foto: Adobe Stock
Do 31 marca 2025 r. gminy mają obowiązek wypełnić raport, w którym określą, w jaki sposób zlikwidowały ograniczenia architektoniczne, cyfrowe lub informacyjno-komunikacyjne. Które budynki i strony internetowe muszą zinwentaryzować?
Zgodnie z ustawą z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w raporcie, w którym podmioty określają, jakie posiadają bariery, ograniczenia albo rozwiązania zapewniające dostępność, muszą zostać uwzględnione te budynki, w których podmiot publiczny prowadzi działalność. Raport dotyczy zatem budynków, w których prowadzona jest podstawowa działalność lub obsługa interesantów czy klientów. Oznacza to, że przy analizie zapewnienia dostępności wykluczamy np. garaże czy magazyny.
Każdy obywatel, także ten z niepełnosprawnościami czy senior, powinien mieć możliwość załatwienia sprawy w urzędzie. Nie mogą stać temu na przeszkodzie bariery architektoniczne, cyfrowe czy informacyjno-komunikacyjne.
Wyrok WSA: pojęcie „powiatowa jednostka organizacyjna” obejmuje zarówno jednostki nieposiadające osobowości prawnej, jak i te, które mają osobowość prawną.
Nie w każdym przypadku art. 28 kodeksu postępowania administracyjnego stanowi podstawę prawną do ustalenia stron postępowania. Przepisy szczególne mogą inaczej określać kryteria ich ustalania.
Limity wynikające z tzw. ustawy kominowej dotyczą wpłat do PPK finansowanych przez pracodawcę oraz wpłaty powitalnej i dopłat rocznych od państwa. Nie dotyczą natomiast wpłat do PPK finansowanych przez uczestnika PPK z jego wynagrodzenia.
Centrum Projektów Polska Cyfrowa czeka do końca marca na wnioski o dofinansowanie. Mogą je składać m.in. jednostki administracji rządowej, podległe im jednostki lub przez nie nadzorowane.
Jak wdrożyć program PPK, by stał się realnym benefitem dla pracowników i jednocześnie wspierał rozwój samorządu?
Każdy obywatel, także ten z niepełnosprawnościami czy senior, powinien mieć możliwość załatwienia sprawy w urzędzie. Nie mogą stać temu na przeszkodzie bariery architektoniczne, cyfrowe czy informacyjno-komunikacyjne.
Wyrok WSA: pojęcie „powiatowa jednostka organizacyjna” obejmuje zarówno jednostki nieposiadające osobowości prawnej, jak i te, które mają osobowość prawną.
Nie w każdym przypadku art. 28 kodeksu postępowania administracyjnego stanowi podstawę prawną do ustalenia stron postępowania. Przepisy szczególne mogą inaczej określać kryteria ich ustalania.
Centrum Projektów Polska Cyfrowa czeka do końca marca na wnioski o dofinansowanie. Mogą je składać m.in. jednostki administracji rządowej, podległe im jednostki lub przez nie nadzorowane.
Wypracowanie i wzmocnienie takich relacji to tylko jedna z możliwości wykorzystania środków unijnych w konkursie prowadzonym w województwie opolskim.
Co dziś nowego w prawie i gospodarce? Co opublikowano w Dzienniku Ustaw, jakie akty prawne wchodzą w życie, jakie ważne interpretacje wydały sądy, co ogłosił GUS, a co zapowiedział rząd? Oto subiektywne kalendarium dla profesjonalistów.
Wśród urzędników pojawiły się obawy, że w rejestrze opublikowane zostaną ich umowy o pracę wraz z ich danymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas