Aktualizacja: 19.04.2025 08:49 Publikacja: 25.02.2025 05:50
Foto: Adobe Stock
Do 31 marca 2025 r. gminy mają obowiązek wypełnić raport, w którym określą, w jaki sposób zlikwidowały ograniczenia architektoniczne, cyfrowe lub informacyjno-komunikacyjne. Które budynki i strony internetowe muszą zinwentaryzować?
Zgodnie z ustawą z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w raporcie, w którym podmioty określają, jakie posiadają bariery, ograniczenia albo rozwiązania zapewniające dostępność, muszą zostać uwzględnione te budynki, w których podmiot publiczny prowadzi działalność. Raport dotyczy zatem budynków, w których prowadzona jest podstawowa działalność lub obsługa interesantów czy klientów. Oznacza to, że przy analizie zapewnienia dostępności wykluczamy np. garaże czy magazyny.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas