Reklama

Prawo zamówień publicznych - kryteria oceny ofert zmierzają do wyboru najlepszego pod względem ekonomicznym wykonawcy

Za pomocą kryteriów oceny ofert zamawiający nie ocenia jakiejś abstrakcyjnej możliwości do wykonania danego zamówienia, lecz zmierza do wyboru oferty najkorzystniejszej pod względem ekonomicznym.

Aktualizacja: 16.06.2021 10:21 Publikacja: 16.06.2021 00:01

Prawo zamówień publicznych - kryteria oceny ofert zmierzają do wyboru najlepszego pod względem ekonomicznym wykonawcy

Foto: Adobe Stock

Czynność oceny ofert jest kluczowym działaniem zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Nie tylko decyduje o wyborze oferty najkorzystniejszej, lecz również jest obszarem, który będzie podlegał skrupulatnej analizie przez wszystkich wykonawców uczestniczących w postępowaniu, wielokrotnie będąc podstawą do korzystania ze środków ochrony prawnej. Przedmiotem odwołań jest najczęściej sposób oceny ofert przez zamawiającego. Jak się jednak okazuje, równie problematyczny może być dobór pozacenowych kryteriów oceny ofert oraz możliwość weryfikacji ich spełnienia w trakcie trwającego postępowania.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Skazanie urzędnika samorządowego - obowiązki pracodawcy
Administracja
Teresa Siudem: Rozwiązanie umowy o pracę z pracownikiem samorządowym
Administracja
Zwolnienie pracownika samorządowego - kiedy jest możliwe i na jakich zasadach?
Administracja
Czy można wstrzymać wykonanie decyzji środowiskowej?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Administracja
Wyrok NSA. Umowa o pracę to dokument prywatny a nie urzędowy
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama